مناسب ترین زمان مصرف قرص کلسیم

مناسب ترین زمان مصرف قرص کلسیم

کلسیم ماده حیاتی و ضروری برای بدن است …

0 نظر

19 فروردین, 1400

کلسیم ماده حیاتی و ضروری برای بدن است که کمبود آن در بدن عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. ابتلا به بیماری هایی  چون نرمی و پوکی استخوان از جمله عوارض کمبود این ماده حیاتی می باشند.  بنابراین اگر دچار کمبود کلسیم هستید باید با مصرف مکمل های حاوی کلسیم، این مشکل را برطرف نمایید. اما پیش از مصرف کلسیم بهتر است با بهترین زمان و مقدار مصرف این ماده آشنا شوید:

کلسیم چیست و چه افرادی باید از قرص کلسیم استفاده کنند؟

کلسیم فراوان ترین ماده معدنی موجود در بدن است که بدن برای حفظ تندرستی و کارکرد طبیعی خود به آن نیاز دارد. سلامت و تقویت استخوان ها و دندان ها، عملکرد درست سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، انقباض ماهیچه‌ها، ترشح هورمون‌ها و انعقاد خون از جمله وظایف کلسیم در بدن است.

فقز و کمبود کلسیم مشکلات زیادی را برای بدن به وجود می آورد و موجب اختلال در عملکرد درست اندام های بدن می گردد. بهترین راه برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن مصرف لبنیات و مواد طبیعی می باشد اما اگر به هر دلیلی قادر به مصرف این مواد غذایی حاوی کلسیم نیستید باید از طریق مصرف قرص و مکمل های کلسیم، کلسیم مورد نیاز بدن خود را دریافت نمایید. همچنین اگر مبتلا به بیماری های چون پوکی و نرمی استخوان هستید یا از داروهای کورتون دار استفاده می کنید لازم است مصرف کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مناسب ترین زمان مصرف قرص کلسیم

بدن در روز به چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

میزان کلسیم مورد نیاز بدن در مردان و زنان در هر دوره سنی متفاوت است. برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از بروز پوکی استخوان بدن باید روزانه این میزان از کلسیم را دریافت نماید:

  • بانوان ۵۰ سال و زیر ۵۰ سال: ۱۰۰۰ میلی گرم در روز
  • بانوان بالای ۵۰ سال: ۱۲۰۰ میلی گرم در روز
  • مردان ۷۰ سال و زیر ۷۰ سال: ۱۰۰۰ میلی گرم در روز
  • مردان بالای ۷۰ سال: ۱۲۰۰ میلی گرم در روز

بهترین زمان مصرف قرص کلسیم

متخصصان پیشنهاد می کنند مکمل های کلسیم را به همراه وعده های غذایی مصرف کنید، چرا که موجب جذب بهتر این ماده می شود. اما بهتر است قرص کلسیم را همراه با وعده غذایی شام میل کنید چرا که در طول روز ممکن است از سایر مواد غذایی حاوی کلسیم استفاده نماید و با مصرف قرص کلسیم، میزان این ماده در بدن در روز بسیار بالا رفته و در شب به پایین ترین حالت خود می رسد. بنابراین بدن مجبور است کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان ها برداشت نماید و این امر موجب آسیب به استخوان ها می گردد. پس بهترین زمان مصرف کلسیم در شب ها و در وعده غذایی شام می باشد.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *