ضد آفتاب مناسب کودکان و زنان باردار

ضد آفتاب مناسب کودکان و زنان باردار

همانطور که حتما می دانید نور آفتاب دارای …

0 نظر

23 خرداد, 1400

همانطور که حتما می دانید نور آفتاب دارای اشعه های مضری می باشد که می توانند سلامت و زیبایی پوست را به خطر بیاندازند برای محافظت از پوست در برابر این اشعه های مضر و خطرناک باید در هر سن و شرایطی که هستید مصرف محصولات ضد آفتاب را فراموش نکنید.

ضد آفتاب مناسب خانم های باردار

پوست خانم ها در دوران بارداری نسبت به قبل حساس شده و امکان بروز لک و تیرگی های پوستی در این دوران افزایش می یابد بنابراین خانم های باردار پیش از قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما باید از محصولات ضد آفتاب استفاده نمایند. اما با توجه به اینکه بارداری دوران بسیار حساسی است؛ بهتر است مادر برای حفظ سلامت خود و جنین تمام جوانب احتیاط را رعایت نماید و به جای استفاده از ضد آفتاب های شیمیایی که جذب پوست می شوند از ضد آفتاب های فیزیکی استفاده کند. این محصولات بر خلاف نوع شیمیایی جذب پوست نشده و مانند لایه ای محافظ روی پوست می نشیند و منجر به بازتاب پرتوهای خورشید از سطح پوست می شود.

ضد آفتاب مناسب کودکان و خردسالان

پوست کودکان نسبت به بزرگسالان نازک تر می باشد به همین دلیل پوست کودکان در برابر نور خورشید حساس تر بوده و ممکن است کودکان با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به سرعت دچار سوختگی و التهابات پوستی شوند. بنابراین مصرف ضد آفتاب ها در کودکان بسیار مهم است. اما کودکان به دلیل پوست حساس و آسیب پذیری که دارند نمی توانند از محصولات شیمیایی مناسب بزرگسالان استفاده کنند.

ضد آفتاب مناسب کودکان و زنان باردار

بهتر است تا قبل از 6 ماهگی برای نوزاد خود به جای کرم های ضد آفتاب از زینک اکساید که خاصیت ضد آفتاب دارد استفاده نمایید و در سنین بالاتر از ضد آفتاب های مینرال و فیزیکی که بی خطر و فاقد ترکیبات مضر و حساسیت زا هستند استفاده کنید.

نکات مهم

  • ضد آفتاب را علاوه بر صورت، بر روی پوست سایر قسمت های بدن که معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند نیز استفاده کنید.
  • از مصرف ضد آفتاب در اطراف چشم ها خودداری کنید چرا که ممکن است باعث سوزش چشم ها بخصوص در کودکان شود.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *