آیا می توان از زینک پلاس در دوران بارداری استفاده نمود؟

آیا می توان از زینک پلاس در دوران بارداری استفاده نمود؟

زینک پلاس یکی از مکمل های غذایی می …

0 نظر

25 اسفند, 1399

زینک پلاس یکی از مکمل های غذایی می باشد که به منظور حفظ سلامت مو، پوست و ناخن عرضه شده است. این مکمل غذایی حاوی روی و ویتامین ها و املاح معدنی دیگر نظیر ویتامین های گروه ب، ویتامین ث و گاهی آهن و کلسیم نیز می باشد. زینک پلاس علاوه بر تقویت پوست، مو و ناخن دارای خواص فوق العاده ی دیگری هم می باشد و قابل استفاده برای آقایان و خانم ها است. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق زینک پلاس بپردازیم و به این سوال که آیا مصرف زینک پلاس در دوران بارداری مجاز می باشد یا نه، پاسخ دهیم.

 

زینک پلاس

خواص بی نظیر مکمل غذایی زینک پلاس

  • تقویت کننده ی سیستم ایمنی
  • پیشگیری از ریزش موها
  • کمک به رویش مو
  • افزایش حجم موها
  • افزایش استحکام ناخن ها
  • بهبود ترک های لب
  • افزایش سنتز کلاژن پوست
  • کمک به رشد ذهنی و جسمی کودکان
  • پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی
  • افزایش اشتها در کودکان و بزرگسالان

فواید زینک پلاس در دوران بارداری

میزان روی مورد نیاز بدن هر خانمی در دوران بارداری دوازده میلی گرم می باشد که او می تواند از طریق مواد خوراکی یا مصرف مکمل های حاوی روی این مقدار را تامین نماید. روی در سلامت جنین نقش مهمی دارد و کمبود روی در دوران بارداری موجب زایمان زود رس می شود. زینک پلاس ضمن داشتن روی حاوی ویتامین های گروه ب نیز می باشد که همه ی این ویتامین ها به خصوص ویتامین B9 یا اسید فولیک در دوران بارداری برای خانم ها ضروری می باشند و نقش مهمی در سلامت مادر و جنین دارند. ویتامین های گروه ب سبب شکل گیری مغز جنین و بهبود اشتها در مادر می شوند و خطر ابتلا به نقص مادرزادی را کاهش می دهند. علاوه بر این، برخی مکمل های زینک پلاس دارای ویتامین ث، آهن و کلسیم نیز می باشند که این ترکیبات مغذی نیز در سلامت مادر و فرزند نقش بسزایی دارند و سبب تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از کم خونی و پوکی استخوان می شوند. بنابراین مصرف زینک پلاس سبب تقویت بدن مادر و جنین می شود.

 

زینک پلاس

آیا می توان در سه ماهه ی نخست بارداری از زینک پلاس استفاده نمود؟

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، مصرف زینک پلاس در دوران بارداری خطری بر روی سلامت مادر و جنین ندارد. اما به دلیل اینکه دوران بارداری بسیار حساس می باشد، بهتر است برای مصرف زینک پلاس یا هر مکمل غذایی دیگر با پزشک خود مشورت نمایید و فقط مکمل هایی که پزشک برای شما تجویز می نماید، استفاده کنید.

در سه ماه ی نخست بارداری به دلیل حساسیت بالا تنها مکملی که برای مادر تجویز می شود، اسید فولیک می باشد، اما از پایان ماه چهارم لازم است مادر از مولتی ویتامین های مینرال که مخصوص دوران بارداری است، استفاده نمایید. گاهی به دلیل کاهش اشتهای مادر و یا کمبود روی، پزشک برای او زینک پلاس تجویز می نماید که در این صورت مادر می تواند از زینک پلاس استفاده نماید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *