موادی که بدن را در برابر بیماری کرونا تقویت می کند

موادی که بدن را در برابر بیماری کرونا تقویت می کند

همه شما با بیماری کرونا یا کوید 19 …

0 نظر

20 خرداد, 1400

همه شما با بیماری کرونا یا کوید 19 آشنا هستید این بیماری یک بیماری ویروسی بسیار مسری است. تاکنون بسیاری از افراد در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و شمار زیادی از انسان ها در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. اگر چه تا این لحظه هیچ دارو و یا روش خاصی برای در امان ماندن از این بیماری کشف نشده است اما طبق بررسی های علمی مشخص شده که با تقویت سیستم ایمنی بدن می توان تا حد زیادی در برابر ابتلا به این بیماری مهلک مصون شویم.

محافظت در برابر بیماری کوید 19

ویتامین های تقویت کننده سیستم ایمنی

روی، ویتامین D و ویتامین ث از اصلی ترین ویتامین های تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. در واقع این ویتامین ها با تقویت سیستم ایمنی بدن امکان ابتلا به عفونت ها و بیماری های ویروسی را کاهش می دهد و بدن را در برابر ابتلا به بیماری هایی چون سرماخوردگی و آنفولانزا مقاوم می کنند. اگرچه به طور قطعی تایید نشده اما بر اساس مشاهدات می توان گفت این ویتامین ها در کاهش ریسک ایتلا به بیماری کرونا نیز موثر هستند.

مواد طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

سیر

سیر یکی از پر خاصیت ترین مواد طبیعی است که در درمان بسیاری از امراض موثر است. این ماده سرشار آلیسین می باشد و مصرف آن موجب تقویت سیستم ایمنی و سم زدایی بدن، پیشگیری و درمان بیماری های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا و کاهش شدت و مدت زمان این قبیل بیماری ها می گردد.

کلستروم

کلستروم در واقع به شیری گفته می شود که پس از زایمان از غدد شیری مادر ترشح می شود. کلستروم یا همان آغوز سرشار از مواد مغذی و آنتی بادی است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. آغوز گاو نیز حاوی آنتی بادی ها و ترکیبات تقویت کننده سیستم دفاعی می باشد و حتی در ساخت بسیاری از مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

سرخارگل

سرخارگل، یکی از گیاهان بومی آمریکای شمالی است که از قدیم توسط بومیان آن منطقه برای درمان بیماری های عفونی به کار رفته می شد. محققان طبق تحقیقات انجام شده بر روی این گیاه دریافته اند سرخاگل با تنظیم رونویسی برخی از ژن ها می توانند موجب سیستم ایمنی بدن گردد. در واقع بررسی های انجام شده نشان داده است مصرف عصاره این گیاه تا 50 درصد می تواند امکان ابتلا به بیماری هایی چون آنفولانزا و سرماخوردگی را کاهش دهد.

آقطی سیاه

یکی از موثر ترین گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی آقطی سیاه می باشد. این گیاه دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونت بوده و در بسیاری از نقاط جهان برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و کاهش مدت و شدت این بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند.

قارچ های درمانی

حتما اسم گانودرما، مای تاکه، شی تاکه و ترکی تیل را شنیده اید این اسامی معروف ترین قارچ های درمانی می باشد که امروزه استفاده از آنها بسیار رواج پیدا کرده است. این قارچ ها حاوی ماده ای به نام بتاگلوکان هستند.  بتاگلوکان ماده ایست که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در درمان التهابات و بیماری های عفونی و واگیر دار موثر است.

گون

ریشه گیاه گون یکی دیگر از مشهور ترین گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. استفاده از این ماده سبب افزایش سطح آنتی بادی ها در خون می شود. و تا حد زیادی بدن را در برابر ابتلا به بیماری های ویروسی و سایر عفونت ها مصون می کند. پزشکان طب سنتی چینی از قرن هاست که از این گیاه برای درمان سرماخوردگی؛ آلرژی و رفع تب و خستگی ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می نمایند.

پروپولیس
پروپولیس ماده ای شبیه موم زنبور عسل است و در واقع از دیگر تولیدات زنبور به شمار می رود. این ماده سرشار از ترکیبات تقویت کننده سیستم دفاعی می باشد که شمار زیادی از مکمل های افزایش دهنده و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن بر پایه این ماده تولید شده است.

نکته

تغذیه و مصرف مکمل ها و ویتامین ها در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر هستند اما برای در امان ماندن از بیماری کرونا در کنار تقویت کردن سیستم ایمنی باید خواب کافی داشته باشید، ورزش کنید و از کشیدن سیگاری خودداری نماید. همچنین استفاده از ماسک و ضد عفونی کردن و شست و شوی دست ها را نیز فراموش نکنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *