مصرف مکمل های تقویت کننده مو تاثیری در افزایش موهای زائد بدن دارد؟

مصرف مکمل های تقویت کننده مو تاثیری در افزایش موهای زائد بدن دارد؟

بسیاری از خانم ها و آقایان برای تقویت …

0 نظر

18 فروردین, 1400

بسیاری از خانم ها و آقایان برای تقویت و افزایش رشد موهای خود به مصرف مکمل های تقویت کننده مو روی می آوردند اما ممکن است این سوال برای برخی از افراد پیش بیاید که آیا مصرف مکمل های تقویت کننده مو تاثیری در افزایش موهای زائد بدن دارد؟ برای بررسی و یافت پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

آشنایی با مکمل های تقویت کننده مو

مکمل های تقویت کننده مو حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی و مفید برای مو هستند. مصرف این مکمل ها سبب تقویت و افزایش رشد مو ها و بهبود ضخامت تار های مو شده و مشکلاتی مثل ریزش مو ها را کاهش می دهد.

آیا مصرف مکمل های تقویت کننده مو تاثیری در افزایش موهای زائد دارد؟

عملکرد مکمل های تقویت کننده مو به این صورت است که مصرف این مکمل ها موجب تقویت فولیکول های مو در سراسر بدن می گردد بنابراین این مکمل ها علاوه بر موهای سر، بر موهای دست، پا و سایر قسمت های بدن نیز تاثیر گذار هستند.

مصرف مکمل های تقویت کننده مو تاثیری در افزایش موهای زائد بدن دارد؟

افزایش رشد موهای زائد با مصرف مکمل های تقویت کننده مو

با رسیدن به دوران بلوغ و بروز تغییرات هورمونی در بدن فرد، موهایی در سطح صورت و بدن انسان ها ظاهر می شود که به این موها، موهای زائد می گویند. عواملی زیادی در افزایش میزان موهای زائد در بدن موثر هستند که از مهم ترین آنها می توان به بر هم خوردن تعادلات هورمونی، مشکلات تیروئید، اختلال عملکرد در غدد فوق کلیوی و مصرف برخی از داروها اشاره نمود.

همانطور که در بالا اشاره شد دلیل اصلی پیدایش موهای زائد در بدن، تغییرات هورمونی می باشد. اما در فرمولاسیون مکمل های تقویت کننده مو معمولا از ترکیبات هورمونی استفاده نمی شود. بنابراین گرچه مصرف مکمل های تقویت کننده مو، باعث تقویت فولیکول موهای بدن می شود اما به دلیل اینکه این مکمل ها فاقد ترکییات هورمونی هستند مصرف آنها هیچ تاثیری روی افزایش و رشد بیشتر موهای زائد بدن نخواهد داشت.

مصرف مکمل های تقویت مو همزمان با لیزر موهای زائد

هیچ منبع معتبر علمی این موضوع را تایید نکرده است که مصرف مکمل های تقویت کننده مو مانع از عملکرد لیزر می شود، اما برخی از افراد معتقدند مصرف مکمل های تقویت کننده مو در زمان لیزر موهای زائد، باعث برگشت موهای زائد و رشد بیشتر این موها شده است. پس اگرچه این موضوع از لحاظ علمی تایید نشده است اما توصیه می شود در طول زمان لیزر موهای زائد از مصرف مکمل های تقویت کننده مو، خودداری کنید.

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *