مقایسه بیوتین و زینک

مقایسه بیوتین و زینک

بیوتین و زینک از مهم ترین مواد موثر …

0 نظر

14 فروردین, 1400

بیوتین و زینک از مهم ترین مواد موثر در تقویت و سلامت مو هستند. زینک یا روی جزو ویتامین های حیاتی و ضروی برای بدن است و بیوتین یکی از ویتامین های گروه ب به شمار می رود. هر دوی این مواد در تقویت موها، درمان ریزش مو، بهبود سلامت پوست و ناخن ها موثر هستند. اما برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می شود که مصرف بیوتن بهتر است یا زینک؟ برای یافتن این پرسش همراه ما باشید.

آشنایی با ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای رشد مو

موارد زیادی مثل وراثت، سن و سال و اختلالات هورمونی در میزان رشد مو و ریزش مو موثر هستند. اما ویتامین ها و مواد مغذی اصلی ترین نقش را در سلامت مو و بهبود رشد و درمان ریزش مو ها دارند. ویتامین هایی چون ویتامین A، ویتامین‌های گروه B (به‌ ویژه بیوتین)، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، آهن و زینک از مهم ترین و ضروری ترین مواد مغذی برای سلامت و بهبود رشد موها می باشد.

مقایسه بیوتین و زینک

بیوتین بهتر است یا زینک ؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا به معرفی این دو ماده بپردازیم:

بیوتن از ویتامین های گروه ب می باشد که در بسیار از مواد غذایی یافت می شود. از مهم ترین وظایف این ماده، تبدیل غذا به انرژی، مدیریت میزان قند خون و افزایش سلامت پوست، مو و ناخن ها می باشد.

زینک یا روی نیز یکی از ویتامین های ضروری برای بدن است. این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن، ساخت پروتئین و DNA، سلامت پوست و ناخن ها و رشد بهتر و درمان ریزش مو موثر است.

این دو ماده، هر دو در سلامت و رشد مو ها و درمان ریزش مو موثر هستند بنابراین اگر نیاز به تقویت اساسی موهای خود دارید پیشنهاد می شود مکمل زینک و بیوتین در کنار یکدیگر مصرف نمایید. بطور کلی برتری خاصی بین بیوتن یا زینک وجود ندارد و مصرف آنها بستگی به تجویز پزشک دارد و البته در اکثر موراد این دو ماده در کنار یکدیگر تجویز می شوند.

تداخل دارویی بیوتین و زینک

مصرف همزمان بیوتن و زینک هیچ مانعی ندارد و تاکنون هیچگونه تداخل دارویی بین این دو ماده گزارش نشده است. البته بهتر است بیوتن را در ساعات اولیه روز و زینک را قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید.

مواد غذایی حاوی بیوتین و زینک

بیوتن و زینک در بسیاری از مواد غذایی یافت می شوند و اگر بدن شما با کمبود این دو ماده مواجه نیست لازم به مصرف مکمل های حاوی بیوتن و زینک نیست و می توانید به دریافت این دو ماده فقط از طریق مواد غذایی بسنده کنید.

از مهم ترین منابع غذایی تامین کننده بیوتن می توان به زرده تخم مرغ، گل کلم، بادام، اسفناج، انواع پنیر، سیب زمینی شیرین و قارچ مهم‌ترین اشاره کرد. مواد طبیعی مثل گوشت گوسفند، گاو و مرغ، انواع آجیل، مغزها و جو دوسر سرشار از زینک هستند.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *