معرفی و کاربردهای قرص آملوپرس

معرفی و کاربردهای قرص آملوپرس

یکی از داروهای مورد استفاده برای بیماری های …

0 نظر

24 اسفند, 1399

یکی از داروهای مورد استفاده برای بیماری های قلبی، فشار خون و مدیریت درد قفسه سینه قرص آملوپرس است. در این مقاله قصد داریم به معرفی این دارو بپردازیم.

معرفی قرص آملوپرس

ترکیبات موجود در قرص آملوپرس باعث مسدود شدن کانال کلسیم می شوند. این دارو با کمک به گشاد شدن عروق باعث بهبود جریان خون می شود. البته تاثیر این دارو زمانی مشخص می شود که در کنار آن رژیم غذایی مشخص و ورزش انجام شود در این صورت این محصول می تواند باعث کنترل فشار خون و درد قفسه سینه شود و به دنبال آن از خطر سکته قلبی و مغزی و بیماری های کلیوی پیشگیری می شود.

روش مصرف قرص آملوپرس

قرص آملوپرس طبق دستور پزشک به صورت روزانه یک عدد و به صورت خوراکی مصرف می شود. فرقی ندارد این دارو با غذا خورده شود یا بدون آن بلکه نکته مهم این است که حتما با یک لیوان پر آب خورده شود. مدت زمان مصرف این دارو بستگی به نظر پزشک دارد و بیمار حتی با وجود احساس بهبودی نمی تواند به صورت سر خود آن را قطع کند.

 

 

معرفی بیماری فشار خون

فشار خون بالا یک بیماری مضمن است و به بیماری گفته می شود که فشار خون در داخل رگ ها بشتر از حد مجاز باشد. تداوم این بیماری بسیار خطرناک است و در بلند مدت خطر بیماری های قلبی را به همراه دارد. فشار خون در ابتدا ممکن است علائمی نداشته باشد اما بدون داشتن علائم نیز می تواند به کلیه ها، مغز، قلب و چشم ها آسیب برساند. از جمله علائم شایع این بیماری می توان به سر درد، نفس تنگی، خون دماغ، سرگیجه، درد قفسه سینه، مشکلات بینایی و وجود خون در ادرار اشاره کرد.

عواملی که باعث ابتلای فرد به فشار خون می شوند

ژن ها: یکی از عوامل ابتلای فرد به این بیماری عامل ژنتیک است به طور مثال آفریقایی آمریکایی‌ها بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

تغییرات فیزیکی: تغییرات مختلف در اندام های بدن مثلا کارکرد بد کلیه ها در اثر افزایش سن می تواند باعث فشار خون شود.

محیط زیست: انتخاب شیوه غلط برای زندگی مانند مصرف زیاد فست فودها، کم تحرکی  افزایش وزن از جمله مواردی هستند که می توانند زمینه ساز بروز فشار خون شوند.

تاثیر استرس بر فشار خون

هیچ مدرک محکمی در زمینه تاثیر قطعی استرس بر فشار خون وجود ندارد اما از آنجا که استرس احتمال بیماری های قلبی را افزایش می دهد و فرد را به سمت مصرف سیگار، الکل و غذاهای ناسالم سوق می دهد می تواند غیر مستقیم باعث بروز فشار خون شود.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *