معرفی داروی اورپ فورت Orap Forte

 معرفی داروی اورپ فورت Orap Forte

 معرفی داروی اورپ فورت Orap Forte اورپ فورت …

0 نظر

1 آبان, 1400

 معرفی داروی اورپ فورت Orap Forte

اورپ فورت Orap Forte  یا پیموزاید، دارویی است که در درمان سندروم تورت مورد استفاده قرار می گیرد. اورپ فورت فقط در بیماران با علایم شدید که به درمان های دیگر پاسخ نمی دهند، مصرف می شود. در جریان مطالعات انجام شده داروهای روان پریشی، مشخص گردید که اورپ فورت در مقایسه با داروهای دیگر، مزیتی ندارد. البته گزارشات اولیه حاکی از موثر بودن مصرف اورپ فورت در درمان اختلال تیک بود، ولی در جریان مطالعات بعدی، آن موضوع اثبات نشد. با توجه به عوارض و تاثیرات نابهنجار قلبی احتمالی در مصرف اورپ فورت، آن دارو تحت هیچ شرایطی به عنوان نخستین توصیه پزشکان قرار نمی گیرد.

مکانیسم تاثیر گذاری اورپ فورت دقیقا مشخص نیست ولی احتمالا اورپ فورت از طریق مهار گیرنده های دوپامین در دستگاه عصبی مرکزی عمل می کند. علاوه بر آن، اورپ فورت باعث افزایشturn over دوپامین و انسداد کانال های کلسیمی وابسته به ولتاز و مهار گیرنده های اوپیوئیدی و افزایش غلظت پرولاکتین می گردد.

شکل دارویی اورپ فورت Orap Forte

این دارو به شکل قرص عرضه می گردد.

 

اورپ فورت Orap Forte

 موارد مصرف

با توجه به توضیحات فوق الذکر، داروی اورپ فورت در:

  •  تخفیف تیک های صوتی و حرکتی در بیماران مبتلا به اختلال Tourette و  نگهدارنده در جنون جوانی مزمن بدون علائم هیجان، بیقراری یا فعالیت مفرط مورد استفاده قرار می گیرد. البته به یاد داشته باشیم فواید استفاده از اورپ فورت در زنان حامله، ممکن است در مقابل خطرات احتمالی استفاده آن، بیشتر باشد.

 

مقدار مصرف

مصرف و دوز مصرف داروی اورپ فورت می باید با اجازه و تجویز پزشک باشد و نیز قطع مصرف اورپ فورت نیز پس از مطلع ساختن پزشک، امکان پذیر است.

 موارد احتیاط در مصرف داروی اورپ فورت

در هنگام مصرف اورپ فورت نباید از خاطر برد که به دلیل امکان ایجاد عوارض قلبی، در فواصل کوتاه، از بیمار و مصرف کننده اورپ فورت EEG گرفته شود. همچنین در طول مدت درمان و استفاده از داروی پیموزاید یا همان اورپ فورت، به هیچ وجه  گریپ فروت و یا آب آن مصرف نشود.

موارد منع مصرف

در مورد داروی اورپ فورت، می باید به خاطر سپرد که آن را در مقادیر بیشتر و یا کمتر و یا برای مدت طولانی تر از انچه که پزشک تجویز نموده است، نباید مصرف کرد.

شرایط نگهداری اورپ فورت Orap Forte

اورپ فورت را می باید از دسترس کودکان به دور نگه داشت.

تولید کننده داروی اورپ فورت Orap Forte

کشور بلژیک تولید کننده داروی اورپ فورت است.

برند موجود داروی اورپ فورت

برند موجود تولید کننده داروی مورد بحث، اورپ فورت نام دارد.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *