معرفی بهترین راه های تنگ کردن واژن

معرفی بهترین راه های تنگ کردن واژن

یکی از اتفاقات بد برای خانم ها گشاد …

0 نظر

24 فروردین, 1400

یکی از اتفاقات بد برای خانم ها گشاد شدن واژن است. این مشکل روی رابطه جنسی تاثیر منفی گذاشته و باعث کم شدن احساس لذت حین رابطه می شود. در این مقاله علل گشاد شدن واژن و راه های رفع این مشکل را بررسی می کنیم.

علل گشاد شدن واژن

زایمان طبیعی: طی زایمان عضلات واژن فشار زیادی را تحمل می کنند. نتیجه این فشار شل شدن رحم است و هرچه تعداد زایمان ها بیشتر باشد شل شدن عضلات رحم بیشتر و واژن گشادتر خواهد شد.

ابتلا به برخی بیماری ها: انواع کیست و سرطان ممکن است باعث شل و گشاد شدن واژن شوند.

افزایش سن: با گذشت زمان و افزایش سن عضلات کف واژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و واژن گشاد تر می شود.

 روش های تنگ کردن واژن

حرکات ورزشی

یکی از موثرترین ورزش ها برای تنگ کردن واژن ورزش گکل است. برای انجام این حرکت مثانه باید کاملا خالی باشد سپس فرد بر روی زمین دراز کشیده و می بایست عضلات کف لگن را به مدت 10 ثانیه منقبض کند و سپس رها کند. تعداد دفعات انجام این حرکت روزی سه بار و هر بار به تعداد 5 مرتبه است.

یوگا نیز روی تنگ کردن واژن تاثیرات مثبت داشته و باعث بازگشت خاصیت ارتجاعی عضلات بدن و تنگ تر شدن واژن می شود.

معرفی بهترین راه های تنگ کردن واژن

اصلاح تغذیه

اصلاح رژیم غذایی، حذف غذاهای ناسالم و استفاده از غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به رفع گشادی واژن و پیشگیری از عفونت کمک زیادی کند. یکی از مواد غذایی سالم در این زمینه چای سبز است. در چای سبز ماده ای به نان کاتچین وجود دارد که با عبور از مجاری ادراری باعت کاهش باکتری های مضر می شود. البته تاثیر چای سبز بیشتر در پیشگیری از شل شدن عضلات واژن و روی تنگ کردن آن تاثیر خاصی ندارد. استفاده از پروبیوتیک ها نیز بسیار موثر است و باعث ارتقاء سلامت واژن می شود. مصرف پروتئین ها نیز باعث تقویت ماهیچه های واژن می شود.

استفاده از داروهای گیاهی

داروهای گیاهی زیادی از جمله آلوئه ورا، سرکه، آبلیمو و سیر برای تنگ تر کردن واژن وجود دارد اما تاثیر قطعی آن ها از نظر علمی ثابت نشده و ممکن است روی هر فردی جواب ندهد. در برخی مقالات نیز به تنگ کردن واژن با مصرف ویتامین E اشاره شده اما این مطلب نیز پشتوانه علمی ندارد.

استفاده از دارو های شیمیایی

محصولات بهداشتی زیادی برای تنگ کردن واژن وجود دارد که یکی از آن ها  ژل آمیزشی قرمز تنگ کننده ایموشن حاوی عصاره انار است. همچنین کرم های مختلفی برای این منظور نیز وجود دارد که می توانید آن ها را تهیه کنید.

روش های تنگ کردن واژن با عمل جراحی

موارد زیر انواع اعمال جراحی بدون بیهوشی برای تنگ کردن واژن است:

  • تزریق فیلر
  • تنگ نمودن واژن با نخ
  • استفاده از لیزر
  • روش RF

نوعی روش به نام واژینوپلاستی نیز وجود دارد که مناسب خانم هایی که است دچار کشیدگی شدید بافت و عضلات واژن شده اند، و طی آن عضلات کف لگن بازسازی شده و ناحیه پرینه نیز مورد ترمیم قرار می گیرد. نتیجه این عمل کاهش شل شدگی عضلات واژن است. خونریزی و عفونت از جمله عوارضی است که ممکن است پس از این عمل جراحی اتفاق بیفتد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *