فواید شربت زینک سولفات چیست؟

فواید شربت زینک سولفات چیست؟

روی یکی از عناصر اصلی و مهم مورد …

0 نظر

20 فروردین, 1400

روی یکی از عناصر اصلی و مهم مورد نیاز بدن است. تقویت سیستم ایمنی، کمک به رشد طبیعی بدن، تقویت حس بینایی و چشایی، کمک به ترمیم سریع زخم ها و بافت های آسیب دیده ی بدن، محافظت از پوست بدن در مقابله اشعه مضر خورشید، رشد و استحکام استخوان و موها، افزایش قدرت حافظه و یادگیری و درمان کم خونی ناشی از فقر آهن از جمله وظایف مهم  روی در بدن است. به همین جهت کمبود روی عواقب جبران ناپذیری بر سلامت کلی بدن گذاشته و موجب آسیب های جدی به بدن می شود. در ادامه به بررسی مکمل غذایی شربت زینک سولفات که برای رفع کمبود این مشکلات تولید شده است می پردازیم.

معرفی شربت زینک سولفات

روی از جمله مواد معدنی است که در بدن ذخیره نمی شود. از این رو بدن به آسانی با تغذیه نادرست یا برخی از بیماری ها با کمبود روی مواجه می شود. یکی از بهترین راه ها برای تامین روی مورد نیاز بدن استفاده از مکمل های غذایی حاوی روی است. امروزه یکی از محبوب ترین این مکمل ها  مصرف شربت زینک سولفات است. که به راحتی برای کودکان و بزرگسالان قابل استفاده می باشد و نیاز روزانه بدن به روی را تامین می کند.

موارد مصرف شربت زینک سولفات

کودکان، زنان باردار، دوران شیردهی، افراد دچار بی اشتهایی و کاهش وزن، بیماران دیابتی، افراد مبتلا به بیماری های پوستی و آکنه شدید، افراد مبتلا به حساسیت، افراد مبتلا به آرتروز و افراد سیگاری از جمله گروه هایی هستند که مصرف شربت زینک سولفات در سلامت آنها بسیار موثر می باشد.

 

 

فواید شربت زینک سولفات چیست؟

 

 فواید مصرف شربت زینک سولفات در کودکان

مصرف شربت زینک سولفات در کودکان تا حد زیادی از بروز کمبود روی در بزرگسالی جلوگیری می کند. همچنین در افزایش اشتهای کودک و افزایش قد و وزن کودک بسیار موثر بوده و به رشد و تکامل بهتر کودک، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از کم خونی کمک می کند.

 عوارض جانبی

تاکنون با مصرف این مکمل در کودکان و بزرگسالان عارضه جانبی خاصی به وجود نیاورده است. اما برخی از افراد ممکن است به دلیل داشتن واکنش های آلرژیک دچار مشکلات تنفسی ، کهیر یا تورم در ناحیه دهان، لب و گلو شوند که سریعا باید به پزشک مراجعه کنند. حالت تهوع و مشکلات گوارشی نیز می تواند در برخی از افراد مشاهده شود.

تداخلات دارویی

مصرف همزمان شربت زینک سلفات همراه داروهای حاوی آنتی بیوتیک‌های تتراسایکلین، بیس فسفونات‌ها، آنتی بیوتیک‌های کینولون ممکن است منجر به کاهش جذب این داروها در بدن شود. از این رو از مصرف زینک سولفات با این داروها خودداری شود. همچنین از مصرف غذاهاي حاوي كلسيم، فسفرو فيتات همزمان با زینک سولفات نیز باید جلوگیری شود.

احتیاط در مصرف

در صورت وجود سابقه حساسیت در کودکان یا بزرگسالان قبل از استفاده شربت زینک سولفات پزشک معالج نسبت به وجود حساسیت مطلع شود. همچنین در دوران بارداری و شیردهی حتما طبق تجویز و نظر پزشک معالج مصرف گردد.

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *