ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای آقایان

ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای آقایان

پوست از اندام های حیاتی و مهم بدن …

0 نظر

14 فروردین, 1400

پوست از اندام های حیاتی و مهم بدن است. اما عوامل زیادی ممکن است سبب تخریب و آسیب رساندن به این عضو مهم و حیاتی شوند. نور آفتاب اگر چه به سلامت بدن و پوست کمک می نماید اما نور آفتاب حاوی اشعه های فرابنفش و مادون قرمز به نام های UVA و UVB بوده که به سلامت پوست صدمه وارد می کنند. بنابراین لازم است قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب ها تنها مختص به خانم ها نیست، بلکه آقایان نیز باید قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از محصولات ضد آفتاب متناسب با نوع پوست خود استفاده نمایند.

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

اشعه های مضر در نور خورشید منشا بسیاری از مشکلات پوستی می باشند. تشعشعات مضر نور خورشید علاوه بر ایجاد لک، جوش و چین و چروک بر روی پوست امکان ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. البته با استفاده از کرم های ضد آفتاب می توان صدمات این اشعه های مضر را تا حد مطلوبی دفع نمود.

از دیگر فواید مصرف ضد آفتاب ها عبارتند از:

  • پیشگیری از آفتاب سوختگی و بروز لکه های پوستی
  • پیشگیری از پیری پوست و بروز چین و چروک بر روی پوست صورت
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست
  • جلوگیری از آکنه و سایر مشکلات پوستی

آیا آقایان نیز به ضد آفتاب نیاز دارند؟

شمار زیادی از آقایان تصور می کنند تنها خانم ها به استفاده از محصولات ضد آفتاب نیازمند هستند. اما بهتر است بدانید پوست مردان علی رغم ضخامت بیشتر نسبت به پوست زنان، باز هم در برابر آفتاب حساس هستند و نیاز به ضد آفتاب دارند. ضد آفتاب ها قادر هستند تا حد زیادی صدمات ناشی از اشعه ماورابنفش نور خورشید را کاهش دهند.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای آقایان

آیا ضد آفتاب های مردانه با ضد آفتاب های زنانه متفاوت است؟

نوع پوست و شرایط پوستی خانم ها و آقایان با هم بسیار متفاوت است. بنابراین ضد افتاب های زنانه با ضد آفتاب های مردانه نیز متفاوت می باشد. پس آقایان باید از ضد آفتاب های مناسب خود استفاده نمایند. برای خرید ضد آفتاب علاوه بر سن، باید به نوع پوست خود نیز دقت کنید.

روش استفاده از ضد آفتاب

همانطور که در بالا اشاره شد، مردان نیز با وجود  ریش و مو بر روی صورت و بدنشان و داشتن پوست ضخیم تر نسبت به خانم ها، باز هم باید از محصولات ضد آفتاب استفاده نمایند. برای استفاده از ضد آفتاب لازم است با نکات و نحوه مصرف این محصول آشنا شوید:

  • ضد آفتاب روی پوست تمیز جذب بهتری دارد بنابراین توصیه می شود قبل از مصرف ضد آفتاب پوست خود را بشویید.
  • استفاده از ضد افتاب ها فقط مختص روز های آفتابی و گرم سال نیست بلکه حتی در زوهای ابری و بارانی نیز باید از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید.
  • با قرار گرفتن در نور خورشید تمام قسمت های صورت، پشت گردن، گوش‌ها و بالای سینه در معرض آفتاب قرار می گیرند بنابراین باید تمام این قسمت ها با به وسیله کرم ضد افتاب بپوشانید.
  • بهترین زمان مصرف ضد آفتاب ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل می باشد.
  • دقت کنید ضد آفتاب ها پس از استفاده نیاز به تجدید دارند. بنابراین تقریبا هر دو ساعت و یا در صورت تعرق و شست و شوی صورت، حتما مجدد مقدار کافی از ضد آفتاب را بر روی پوست خود بمالید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *