چگونه شوینده مناسب پوست خود را انتخاب کنید؟

چگونه شوینده مناسب پوست خود را انتخاب کنید؟

پاکسازی روزانه ی پوست صورت نقش مهمی در …

0 نظر

24 خرداد, 1400

پاکسازی روزانه ی پوست صورت نقش مهمی در حفظ سلامت و شادابی پوست دارد، بنابراین جزو مهم ترین مراحل مراقبت پوست می باشد. شستشوی صورت با آب به تنهایی نمی تواند به خوبی پوست را پاکسازی نماید و آرایش، گرد و غبار و چربی پوست را برطرف سازد، پس استفاده از مواد شوینده نیز برای تمیز کردن پوست صورت ضروری می باشد. در این مقاله قصد داریم به این سوال که چگونه شوینده مناسب پوست خود را انتخاب کنید؟ پاسخ دهیم.

برای هر پوست چه شوینده ای مناسب است؟

بهترین محصول شوینده برای هر پوستی، شوینده ای است که پس از هر استفاده سبب خشکی، کشیدگی، حساسیت، قرمزی و التهاب پوست نمی شود. در زیر ویژگی های شوینده ی مناسب هر پوست را بیان نموده ایم.

 

چگونه شوینده مناسب پوست خود را انتخاب کنید؟

شوینده ی مناسب پوست خشک

معمولا پوست های خشک به سرعت دچار التهاب می شوند، بنابراین برای این نوع پوست به هیچ وجه نباید از مواد شوینده ی لایه بردار و ضد باکتری استفاده نمود. برای پاکسازی پوست خشک بهتر است از مواد شوینده دارای مرطوب کننده، روغن معدنی و اسید چرب استفاده نمود. زیرا این محصولات قدرت شویندگی ملایمی دارند و رطوبت پوست را حفظ می نمایند. علاوه بر این، بهتر است پوست خشک را فقط شب ها با شوینده ی ملایم پاکسازی کنید و صبح ها آن را فقط با آب ولرم بشویید.

شوینده ی مناسب پوست نرمال

برای پاکسازی پوست نرمال می توان از اغلب شوینده ها استفاده نمود. لازم است از شوینده ای استفاده کنید که قدرت شویندگی ملایمی داشته باشد و به خوبی پوست را تمیز نماید و سبب خشکی پوست نشود.

شوینده ی مناسب پوست مختلط

برای پاکسازی پوست مختلط هم بهتر است از شوینده های ملایم استفاده نمایید. زیرا شوینده های قوی ممکن است تمام چربی پوست را حذف کنند و سبب خشکی، کشیدگی و پوسته ریزی، پوست صورت شما شوند.

شوینده ی مناسب پوست چرب

مناسب ترین شوینده ی برای پوست های چرب، شوینده ی فاقد چربی است که چربی پوست را کنترل می نماید و منافذ باز پوست را مسدود نمی کند. برای پوست های چرب و جوش دار نیز بهتر است از محصولات شوینده ی حاوی روغن درخت چای، آلوئه ورا، بنزوییل پراکسید و مواد لایه برداری نظیر سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید استفاده نمود.

شوینده ی مناسب پوست حساس

برای شستشوی پوست های حساس باید از محصولات شوینده ای استفاده کنید که قدرت شویندگی ملایمی دارند و فرمولاسیون آن ها دارای الکل، عطر، بو و رنگ نباشد. معمولا بر روی بسته بندی محصولات شوینده ی پوست حساس  کلمه ی هیپوآلرژیک نوشته شده است.

نحوه ی صحیح شستشوی پوست صورت چه می باشد؟

  • قبل از پاکسازی پوست لازم است دست های خود را بشویید تا آلودگی دست ها به پوست صورت منتقل نشود.
  • سپس صورت را به وسیله ی آب ولرم مرطوب نمایید. زیرا آب ولرم آلودگی ها را به خوبی از بین می برد و سبب خشکی و التهاب هم نمی شود.
  • پس از مرطوب نمودن پوست، مقداری از ماده ی شوینده را بر روی کف دست ریخته و به مدت سی ثانیه تا یک دقیقه پوست به وسیله ی انگشتان خود به آرامی ماساژ دهید.
  • پس از آن پوست را با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید و به آرامی آن را با حوله خشک نمایید.
  • برای خشک نمودن پوست، لازم است از حوله نرم استفاده کنید. بهتر است حوله را بر روی پوست نکشید و فقط با ضربه های آرام بر روی پوست، سعی کنید پوست صورت خود را خشک نمایید.
  • به هیچ وجه از لیف استفاده نکنید، زیرا موجب التهاب و حساسیت پوستی می شود.

روزانه چند بار لازم است پوست صورت را بشوییم؟

پوست خشک و حساس: این نوع پوست به سرعت دچار التهاب می شود. پس بهتر است فقط روزانه یک بار پوست را به وسیله ی محصولات شوینده بشویید. بهتر است این کار را شب و قبل از خواب انجام دهید.

پوست مختلط: پوست های مختلط را لازم است هم صبح و هم شب قبل از خواب پاکسازی نمایید.

پوست چرب و جوش دار: این نوع پوست هم همانند پوست مختلط بهتر است هم صبح و هم شب پاکسازی شود.

اطلاعات بیشتر

چگونه شوینده صورت مناسب پوست انتخاب کنیم؟ | مجله علمی مراقبت از پوست (skinmag.ir)

بهترین شوینده صورت کدام است؟ آرایش پاک کن یا انواع پاک کننده صورت (lafarrerr.com)

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *