رهایی از پوست پرتقالی و منافذ باز روی صورت

رهایی از پوست پرتقالی و منافذ باز روی صورت

منافذ صورت، روزنه های کوچکی هستند که روی …

0 نظر

20 فروردین, 1400

منافذ صورت، روزنه های کوچکی هستند که روی پوست قرار دارند و وظیفه آنها دفع عرق، چربی و سموم از بدن می باشد. اما گاهی این روزنه ها از حالت عادی خارج شده و بزرگ و نمایان می شود به این حالت اصطلاحا پوست پرتقالی می گویند.

همه چیز در مورد پوست پرتقالی

همانطور که بالا اشاره شد به باز شدن و بزرگ شدن منافذ روی پوست بخصوص در ناحیه بینی، پیشانه و گونه ها، پوست پرتقالی می گویند. پوست پرتقالی، تاثیر منفی در زیبایی فرد گذاشته و باعث چربی بیش از حد، زودتر پیر شدن پوست و بروز جوش و آکنه بر روی صورت می گردد.

دلایل ایجاد پوست پرتقالی

عوامل زیادی ممکن است در بزرگ شدن منافذ روی پوست تاثیر گذار باشند. از مهم ترین این عوامل می توان به وراثت، قرار گرفتن در آب و هوای گرم و زیر نور خورشید، تولید سبوم زیاد توسط پوست و کاهش کلاژن در پوست می باشد.

روش های درمان پوست پرتقالی

منافذ و روزنه های روی پوست برای سلامت پوست ضروری هستند و وجود آنها برای عملکرد صحیح پوست الزامی می باشد بنابراین نمی توان آنها را از بین برد اما می توان به کوچک تر شدن آنها کمک نمود. در ادامه با راهکار های کوچک تر نمودن منافذ صورت و درمان پوست پرتقالی آشنا خواهیم شد.

لیزر درمانی

لیزر درمانی یکی از موثر ترین راه ها برای کوچک کردن منافذ روی پوست می باشد. این روش با لایه برداری سبب تحریک سلول های بنیادی پوست، افزایش تولید کلاژن شده و به تدریج موجب بهبود پوست پرتقالی می گردد.

مزوتراپی

مزوتراپی به تزریق مواد معدنی، ویتامین ها و داروهای خاص پوستی به لایه های ابتدایی پوست می گویند. در این روش با تزریق مواد به پوست منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست و در نتیجه کوچک تر شدن منافذ روی صورت می شود.

ماسک صورت

یکی از ساده ترین راه حل ها برای بهبود منافذ و روزنه های بزرگ روی پوست استفاده از ماسک های آماده و ماسک های خانگی می باشد. به عنوان مثال ماسک های زغالی که در بسیاری از داروخانه ها در دسترس هستند تاثیر مثبتی در کاهش و کوچک شدن منافذ صورت دارد. در ادامه به معرفی چند ماسک خانگی برای درمان پوست پرتقالی می پردازیم:

رهایی از پوست پرتقالی و منافذ باز روی صورت

ماسک های خانگی موثر در درمان پوست پرتقالی

ماسک سفیده تخم مرغ

برای تهیه این ماسک به مواد زیر احتیاج دارید:

سفیده تخم‌مرغ: ۱ عدد
پودر جو دوسر: ۲ قاشق غذاخوری
آب‌لیمو: ۲ قاشق غذاخوری

مواد ذکر شده در بالا را با هم مخلوط می کنید. خمیر به دست آمده را حدودا 20 الی 30 دقیقه روی صورت خود گذاشته تا خشک شود. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید این ماسک علاوه بر کمک به درمان پوست پرتقالی، موجب سفت شدن پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی صورت می شود.

ماسک عسل

ماسک عسل، یکی از ساده ترین ماسک ها برای درمان پوست پرتقالی می باشد. استفاده روزانه از عسل بر روی پوست، در کنار کوچک تر نمودن منافذ روی صورت باعث پاکسازی و رطوبت رسانی به پوست نیز می شود.

ماسک خیار

ماسک خیار، یک ماسک مخصوص برای پوست های چرب می باشد. استفاده از این ماسک باعث رطوبت رسانی، سفت شدن پوست شده و منافذ بزرگ روی صورت را کوچک می نماید. برای نتیجه گیری بهتر است در هفته دو بار از این ماسک استفاده نمایید.

موارد ذکر شده تنها چند نمونه اندک از ماسک های مفید و موثر در کاهش منافذ صورت بود. بسیاری از مواد طبیعی دیگر نیز مانند آلوئه ورا، سرکه سیب، روغن آرگان و… نیز در درمان پوست پرتقالی تاثیر بسزایی دارند و منجر به کاهش منافذ صورت و زیبایی پوست شما می گردند.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *