تاثیر تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری از ابتلا به کرونا

تاثیر تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری از ابتلا به کرونا

از زمان همه گیری شیوع کرونا تا به …

0 نظر

30 خرداد, 1400

از زمان همه گیری شیوع کرونا تا به امروز با توجه به اینکه درمان قطعی برای مقابله با آن کشف نشده است، دغدغه اصلی تمام مردم جهان رعایت نکات بهداشت و تغذیه ای جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک می باشد. طبق مشاهدات و نتایج آزمایشات معتبر، افرادی که سیستم ایمنی قوی تری نسبت به سایرین داشته اند، در مقابل نفوذ این ویروس مقاوم تر بوده یا به نوع خفیف تر آن مبتلا شده اند. از این رو یکی از اصلی ترین اقدامات جهت مقابله با ویروس کرونا علاوه بر رعایت نکات بهداشتی تقویت سیستم ایمنی بدن است. مصرف مواد غذایی طبیعی می توانند در بهبود سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی داشته باشند که مهمترین آنها به شرح زیر می باشد :

خوردن سیر

سیر یکی از قوی ترین آنتی ویروس های طبیعی خوراکی است که به شدت روی تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. اما فقط در صورت خرد شدن خواص درمانی داشته و اگر با یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی مخلوط شود در مدت دو یا سه روز موجب افزایش سطح ایمنی بدن خواهد شد. درون سیر آنزیمی ضد تومور و تقویت کننده سیستم ایمنی به نام آلیسین وجود دارد که فقط با خرد کردن آن فعال می شود. به همین دلیل نباید بلافاصله سیر را پس از خرد کردن پخت. بلکه باید حدود 15-10 جهت فعال شدن آنزیم آلیسین صبر کرد و سپس آنرا به غذا اضافه نمود.

خوردن بادیان ستاره ای

بادیان ادویه ای پر خاصیت سرشار از شیکیمیک اسید می باشد. این ماده دارای خواص ضد ویروسی بالایی است که جهت آزاد شدن باید جوشانده شده یا همراه چای سبز دم شود. بادیان علاوه بر تقویت سیستم ایمنی در داروهای درمان آنفولانزا همچون تامی فلو نیز استفاده می شود.

مصرف زنجبیل

زنجبیل به سبب خواص درمانی و ضد التهابی که دارد قرن هاست که علاوه بر صنعت آشپزی به عنوان یک داروی موثر جهت درمان سرماخوردگی و گلو درد نیز استفاده می شود. همچنین حاوی ترکیبی به نام گینگرول است که موجب کاهش دردهای مزمن خواهد شد.

خوردن روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی ترکیبات موثری همچون کاپریلیک اسید و لوریک اسید است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. از این روغن می توان به تنهایی یا در غذا استفاده کرد.

خوردن غذاهای حاوی رزوراتول

رزوراتول نیز یکی از ترکیبات موثر جهت افزایش سطح سیستم ایمنی بدن است که به مقدار بالا در مواد غذایی همچون بادام زمینی، پسته، انگور، بلوبری، توت فرنگی، کاکائو و شکلات تلخ وجود دارد.

خوردن غذاهای حاوی ویتامین C

یکی از مشهور ترین ویتامین ها جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف ویتامین C است. سبزیجات و میوه هایی نظیر پرتقال، گریپ فروت، نارنگی، لیمو، لیموشیرین، فلفل قرمز، بروکلی و اسفناج از جمل مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند. ویتامین C با افزایش تعداد گلوبول های سفید خون از بدن در برابر انواع ویروس ها و باکتری ها محافظت می کند.

 

خوردن بادام

تمام آجیل ها به خصوص بادام به سبب دارا بودن ویتامین E و سایر ترکیبات موثر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبودی برخی از بیماری های ویروسی مثل  سرماخوردگی خواهند شد.

مصرف زرد چوبه

زردچوبه نیز یکی از پرمصرف ترین ادویه های غذایی با خاصیت درمانی فوق العاده است که می تواند موجب تقویت سیستم ایمنی شود.

مصرف اسیدهای چرب امگا 3

این دسته از ترکیبات که در غذاهای دریایی وجود دارند دارای خواص ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند و مصرف آن ها در وعدهای غذایی بسیار ضروری است. انواع ماهی و برخی از دانه هایی گیاهی همچون گردو و کتان از منابع غنی اسید های چرب هستند.

 مصرف روی

روی یکی از عناصر ضروری در بدن است که یکی از مهمترین وظایف آن بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است. کمبود روی در بدن باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود. مواد غذایی همچون کشمش، نخود، بادام هندی و صدف سرشار از روی هستند.

خوردن سیاه دانه

خوردن عصاره یا اسانس سیاه دانه به سبب دارا بودن ترکیبات تیموکوئینون نقش بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

خوردن عناب

عناب از جمله میوه های دارای خاصیت آنتی باکتریائی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن است که به صورت تازه و یا دم کرده مصرف می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد داروهای گیاهی برای درمان کرونا

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *