بتاهیستین دی هیدروکلراید چیست و روش مصرف آن چگونه می باشد؟

بتاهیستین دی هیدروکلراید چیست و روش مصرف آن چگونه می باشد؟

یکی از شناخته شده ترین محصولات دارویی که …

0 نظر

25 اسفند, 1399

یکی از شناخته شده ترین محصولات دارویی که برای درمان سرگیجه ی ناشی از منییر گوش تولید شده است، بتاهیستین دی هیدروکلراید می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این محصول دارویی و روش مصرف آن بپردازیم.

آشنایی با بیماری منییر گوش

بیماری منییر گوش (هیدروپس اندولنفاتیک) نوعی بیماری است که در آن میزان مایع گوش درونی افزایش می یابد و این موضوع سبب وز وز گوش، اختلال در شنوایی و سرگیجه می شود. هنوز علت اصلی بروز این بیماری مشخص نشده است. اما برخی از محققان احتمال می دهند علت بروز این بیماری تنگی مجرای شنوایی، عفونت ویروسی، ژنتیک و حساسیت های غذایی باشد.

بررسی علائم بیماری منییر گوش

سرگیجه

سرگیجه های ناشی از بیماری منییر به صورت لحظه ای نمایان می شوند و ممکن است چندین دقیقه یا چندین ساعت طول بکشند. این سرگیجه ها بسیار آزار دهنده می باشند و گاهی به حدی شدید هستند که سبب ناتوانی فرد بیمار می شوند.

وز وز گوش

وز وز گوش در هر فرد متفاوت می باشد. اما به طور معمول این وز وز ها غرشی می باشند و همراه با سرگیجه نمایان می شوند و شدت می یابند.

علاوه بر موارد بالا، بیماری منییر گوش دارای علائمی دیگر نظیر تهوع، تعریق، رنگ پریدگی و کم شنوایی نیز همراه می باشد و موجب اختلال در زندگی فردی بیمار می شوند.

 

درمان بیماری منییر گوش

بتاهیستین دی هیدروکلراید چیست؟

بتاهیستین دی هیدروکلراید نوعی دارو می باشد که به منظور بهبود بیماری منییر گوش و کاهش علائم آن تولید شده است. این محصول سبب افزایش میزان جریان خون در عروق اطراف گوش می شود و از این طریق از تجمع مایعات درون گوش داخلی جلوگیری می نماید و در بهبود و کاهش علائم این بیماری موثر می باشد.

روش مصرف بتاهیستین دی هیدروکلراید

مصرف این فرآورده حتما باید طبق تجویز پزشک انجام شود. معمولا در ابتدای مصرف این محصول از دوز پایین در حدود شانزده میلی گرم در روز استفاده می شود و به مرور برای تسکین علائم بیماری این مقدار را به 24 تا 48 میلی گرم در روز افزایش می دهند. لازم است این محصول را همراه با وعده ی غذایی سبک استفاده نمایید و همراه با آن یک لیوان کامل آب بنوشید. استفاده ی منظم از این دارو تاثیر فوق العاده در بهبود بیماری منییر گوش دارد.

در صورت فراموش کردن مصرف بتاهیستین دی هیدروکلراید چه باید کرد؟

مصرف بتاهیستین دی هیدروکلراید معمولا چندین مرتبه در روز انجام می شود. در صورتی که یک نوبت از مصرف بتاهیستین دی هیدروکلراید را فراموش کردید. احتیاج به مصرف آن نیست، بهتر است نوبت بعدی را طبق برنامه استفاده نمایید و از دو برابر نمودن دوز مصرف خودداری فرمایید.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *