ال کارنیتین و نقش آن در کاهش وزن

ال کارنیتین و نقش آن در کاهش وزن

ال کارنیتین یک نوع پروتئین طبیعی است که …

0 نظر

25 اسفند, 1399

ال کارنیتین یک نوع پروتئین طبیعی است که در برخی از مواد غذایی مانند گوشت، تخم مرغ و لبنیات بطور طبیعی یافت می شود. بسیاری از افراد بخصوص ورزشکاران از آن برای کاهش وزن، چربی سوزی و رسیدن به اندام ایده آل خود استفاده می کنند. در ادامه به بررسی این مکمل و میزان تاثیر گذاری این ماده در لاغری و کاهش وزن می پردازیم.

معرفی

ال کارنیتین پروتئین طبیعی است که از دو اسید آمینه به نام لیزین و متیونین در کلیه ها و کبد ساخته می شود. در واقع این ماده موجب تقویت متابولیسم، افزایش سوخت و ساز و تولید انرژی در بدن می گردد. بسیاری از ورزشکاران برای بهبود عملکرد ورزشی خود از مکمل های ورزشی ال کارنیتین که بصورت قرص و پودر در بازار عرضه شده اند. استفاده می نمایند.

آیا مصرف ال کارنیتین در کاهش وزن موثر است؟

مصرف ال کارنیتین باعث می شود بدن برای تولید انرژی، اسید های چرب بیشتری را بسوزاند، از این رو تصور می شود که این مکمل در کاهش وزن و چربی سوزی تاثیر گذار است. اثبات اینکه واقعا استفاده از آن روی کاهش وزن موثر است یا خیر نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتری دارد اما با این حال مصرف ال کارنیتین در ورزشکاران تاثیرات مثبتی داشته و موجب بهبود عملکرد ورزشی، افزایش انرژی، چربی سوزی بیشتر، پیشگیری از تحلیل رفتن عضلات و کوتاه کردن زمان ریکاوری بدن در فرد مصرف کننده می گردد.

ال کارنیتین و نقش آن در کاهش وزن

روش و زمان مصرف برای لاغری

اگر می خواهید از این مکمل برای کاهش وزن استفاده نمایید. بهتر است روزانه 2 تا 4 گرم  را صبح زود یا یک ساعت قبل از تمرینات ورزشی میل کنید یا این مکمل را چندین نوبت در روز و به همراه سایر مکمل های چربی سوز در میان وعده های غذایی مصرف کنید.

 

در هنگام مصرف ال کارنیتین باید توجه کنید

مصرف روزانه تا 2 گرم ال کارنیتین معمولا بدون عارضه و کاملا بی خطر است. پس اگر لازم است از این مکمل به صورت طولانی مدت استفاده نمایید بهتر است میزان این دوز را افزایش ندهید. همچنین باید بدانید که مصرف بیش از اندازه ممکن است با تهوع، درد و سنگینی معده همراه باشد. علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد استفاده طولانی مدت از این محصول امکان ابتلا به بیماری به نام آترواسکلروز که موجب گرفتگی عروق می شود، را افزایش می دهد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *