آشنایی با قرص آملودیپین

آشنایی با قرص آملودیپین

امزوره فشار خون، از شایع ترین بیماری ها …

0 نظر

25 اسفند, 1399

امزوره فشار خون، از شایع ترین بیماری ها در بین بسیاری از خانم ها و آقایان است. این بیماری در صورت کنترل نشدن عواقب و مشکلات خطرناکی را در پی خواهد داشت. معمولا پزشکان برای کنترل این بیماری قرص آملودیپین را تجویز می کنند. برای آشنایی بیشتر با این قرص در ادامه همراه ما باشید.

دلایل بالا رفتن فشار خون

معمولا مهم ترین دلایل فشار خون بالا، ژنتیک، افزایش سن، اضافه وزن و چاقی، عدم تحرک، مصرف الکل، استعمال دخانیات، رژیم غذایی نا مناسب، ابتلا به برخی از بیماری ها و یا مصرف برخی از دارو ها می باشد.

نشان های فشار خون بالا

شمار زیادی از افرادی که به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند علائم جسمی خاصی نداشته و حال عمومیشان خوب است. اما وقتی فشار خون خیلی بالا تر از حد نرمال است ممکن است فرد دچار مشکلاتی نظیر بی حالی، سر درد، سر گیجه، کرختی دست و پا، تنگی نفس، سرفه شدید و خونی و حتی خون ریزی از بینی شود.

برای اندازگیری فشار خون باید توجه کنید که در اندازه گیری فشار خون هر دو عدد فشار در حالت ماکزیمم و مینیمم اهمیت دارد. فشار خون در حالت طبیعی و نرمال حداکثر تا ۱۲۰ میلی‌متر جیوه یا پایین‌تر و فشار حداقل  ۸۰ میلی‌متر جیوه با پایین‌تر است. اگر فشار خون حداکثر ۱۴۰ میلی متر جیوه یا بالاتر و فشار خون حداقل شما ۹۰ میلی متر جیوه یا بالاتر باشد، یعنی فشار خون شما بالا می باشد. به طور کلی اگر فشار ماکزیمم شما بین ۱۲۰ تا ۱۳۹ میلی‌متر جیوه و فشار مینیمم شما بین ۸۰ تا ۸۹ باشد، یعنی شما مبتلا به  “پیش فشار خون بالا” یا “پیش پرفشاری خون” هستید. افراد مبتلا به پیش فشار خون بالا، نسبت به سایرین بیشتر در معرض ابتلا به بیماری فشار خون بالا می باشند.

 

آشنایی با قرص آملودیپین

قرص آملودیپین چیست؟

قرص آملودیپین از بی خطر ترین و کم عارضه ترین دارو ها برای پیشگیری و کنترل بیماری فشار خون بالا می باشد. این دارو علاوه بر کنترل فشار خون، از بروز سکته فلبی و مغزی پیشگیری می نماید.

در واقع قرص آملودیپین یک مسدود کننده کانال های کلسیمی است که مانع از ورود کلسیم به سلول های قلب و رگ های خونی می گردد و به این ترتیب موجب گشاد شدن رگ های خونی و کاهش ضربان قلب و در نتیجه کاهش فشار خون می شود.

نحوه مصرف قرص آملودیپین

قرص آملودیپین را می توان قبل و یا پس از غذا مصرف نمود. این دارو معمولا تا 24 ساعت پس از مصرف تاثیر گذار است اما اوج تاثیر آن 6 الی 12 ساعت می باشد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *