همه چیز در مورد بی بی کرم

همه چیز در مورد بی بی کرم

مدت زمان کوتاهی است که بی بی کرم …

0 نظر

26 خرداد, 1400

مدت زمان کوتاهی است که بی بی کرم به بازار اروپا و آمریکا عرضه شده است. اما در همین مدت کوتاه، جزو پرطرفدارترین لوازم آرایشی شده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی آن  بپردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه ی بی بی کرم

بی بی کرم اولین بار توسط پزشکی در آلمان درسال 1960 اختراع شد. این پزشک از بی بی کرم پس از انجام جراحی پوست و پیلینگ استفاده می نمود. در آن سال ها روشن سازی و پیلینگ در کشورهای شرقی به خصوص کره بسیار رواج داشت و بسیاری از افراد به خصوص سلبریتی ها شروع به استفاده از بی بی کرم پس از پیلینگ  نمودند. به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی این کرم جزو محبوب ترین کرم ها در بین بانوان آسیای شرقی قرار گرفت. بی بی کرم پس از کره به چین، آسیای شرقی، اروپا و آمریکا رسید.

کاربرد

بی بی کرم یک کرم آرایشی چند کاره است که دارای خواص بسیاری می باشد. این کرم همانند یک مرطوب کننده پوست را رطوبت رسانی می کند و از خشکی آن جلوگیری می نماید. علاوه بر این، به خوبی منافذ، عیوب و ناهمواری های پوست را می پوشاند و سبب صاف شدن پوست شما می شود. این کرم ها رنگ پوست را یک رنگ و یک دست می کنند و با داشتن SPF، از پوست در مقابل اشعه های مضر نور خورشید محافظت می کند.

 

همه چیز در مورد بی بی کرم

مزایا و معایب

بی بی کرم ها نسبت به کرم های فونداسیون ماندگاری کمتری دارند و اثر آن ها در مدت زمان طولانی از بین می رود، بنابراین لازم است در طول روز تمدید شوند. این دسته از کرم ها خاصیت ضد آفتاب قوی ندارند و برای نیم ساعت پیاده روی در یک روز آفتابی مناسب نمی باشند و فقط مناسب محل های سرپوشیده و ماشین می باشد، پس لازم است در کنار آن از یک ضد آفتاب قوی استفاده نمود. از دیگر مشکلات بی بی کرم ها محدود بودن رنگ آن هاست. این کرم ها معمولا در چند رنگ محدود تولید می شوند که مناسب برخی از پوست ها نمی باشند. علاوه بر این، بی بی کرم ها به دلیل اینکه چربی اضافه ی پوست را جذب نمی کنند، پس مناسب پوست های چرب نمی باشند. امروزه برخی از برندها بی بی کرم هایی را تولید نموده اند که بدون چربی هستند و SPF مناسبی دارند.

بی بی کرم بهتر است یا کرم های فونداسیون؟

در واقع باید دقت نمایید که کدام کرم برای شما بهتر است. مثلا اگر می خواهید در مراسم یا مهمانی شرکت کنید و نیاز دارید به صورت کامل آرایش نمایید، بهتر است از کرم فونداسیون استفاده کنید. زیرا کرم فونداسیون ماندگاری مناسب تر و قدرت پوشانندگی بسیار بالایی دارد و می تواند به خوبی جوش، لک و دیگر عیوب پوست شما را بپوشاند. علاوه بر این، رنگ بندی آن متنوع تر است و کرم پودر بهتر بر روی آن می نشیند، از این رو متخصصین آرایش معمولا از کرم فونداسیون برای میکاپ صورت استفاده می کنند. اما اگر می خواهید برای مدت کوتاهی آرایش نمایید، بی بی کرم گزینه ی مناسب تری است. این کرم پوست شما را رطوبت رسانی می کند و از پوست در مقابل اشعه های UV نور خورشید محافظت می کند. علاوه بر این، می تواند منافذ و عیوب پوست شما را بپوشاند و رنگ آن را یکدست نماید. از جمله مزیت هایی که بی بی کرم نسبت به کرم فونداسیون دارد، این است که به راحتی و بدون براش و پد می توان از آن استفاده نمود و شما می توانید با نوک انگشتان خود آن را بر روی پوست پخش نمایید. به طور کلی می توان گفت آرایش با بی بی کرم موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

اطلاعات بیشتر

بی بی کرم چیست و آیا می تواند جایگزین ضدآفتاب شود؟ | مجله علمی مراقبت از پوست (skinmag.ir)

بی بی کرم : فواید استفاده از BB کرم و هر آنچه باید راجع به آن بدانید (lafarrerr.com)

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *