مکمل CLA و روش مصرف آن برای خانم ها

مکمل CLA و روش مصرف آن برای خانم ها

مکمل CLA، از محبوب ترین مکمل ورزشی در …

0 نظر

25 اسفند, 1399

مکمل CLA، از محبوب ترین مکمل ورزشی در بین ورزشکاران بخصوص خانم ها می باشد. مصرف این مکمل در کنار تمرینات ورزشی به چربی سوزی، کاهش وزن، کاهش سایز و رسیدن به اندام ایده آل بسیار تاثیر گذار است. در ادامه به بررسی تاثیر مصرف مکمل CLA بر بدن می پردازیم.

معرفی CLA و فواید مصرف آن

CLA نام نوعی اسید چرب می باشد که به صورت طبیعی در برخی مواد غذایی مانند گوشت گاو و لبنیات یافت می شود. این ماده با مهار آنزیم LPL سبب افزایش سوخت و ساز و کاهش ذخیره سازی چربی در بدن می گررد. CLA در قالب مکمل های ورزشی و به صورت پودر و قرص در بازار عرضه شده است و مصرف این مکمل ها سبب افزایش توان و انرژی بدن، چربی سوزی و کاهش میزان چربی‌های بدن، عضله‌سازی و کاهش احساس گرسنگی در ورزشکاران می گردد.

CLA و چربی سوزی

محققان طبق بررسی روی افرادی که دارای اضافه وزن بودند، دریافتند که مصرف CLA در این افراد، به ویژه زمانی که خواب هستند سبب چربی سوزی و سوزاندن انرژی می گردد. در واقع مصرف CLA باعث می شود بدن فرد برای دریافت انرژی لازم به جای استفاده از کربوهیدارت از چربی ها استفاده نماید و به این ترتیب موجب کاهش میزان چربی در بدن می گردد.

میزان مصرف CLA در بانوان

باید بدانید که میزان مصرف CLA در آقایان و بانوان متفاوت است. گرچه تعیین مقدار دقیق مصرف مکمل CLA را با توجه به وضعیت جسمی و نوع ورزشی افراد متفاوت است اما ایمن ترین و بهترین میزان مصرف این ماده در روز برای زنان تا 3 گرم می باشد. باید دقت کنید که بیش از این مقدار توصیه شده را مصرف نکنید چرا که مصرف بیش از اندازه CLA ممکن است عوارض جانبی مثل مشکلات گوارشی، تهوع و درد معده را به همراه داشته باشد.

 

مکمل CLA و روش مصرف آن برای خانم ها

مناسب ترین زمان مصرف مکمل CLA برای چربی سوزی در بانوان

معمولا مکمل های CLA را قبل یا بعد از تمرینات ورزشی مصرف می نمایند. اما چناچه با مصرف این مکمل دچار مشکلاتی مثل تهوع، درد معده و سایر عوارض گوارشی می شوید بهتر است این CLA را قبل از صرف غذا یا در حین غذا خوردن استفاده نمایید.

 

منع مصرف CLA در بانوان

مصرف مکمل های CLA در دوران بارداری و شیردهی مجاز نیست چرا که ممکن است این ماده روی سلامت جنین و یا ترکیبات شیر مادر تاثیرات گذاشته که برای نوزاد مضر باشد. همچنین بانوانی که از مشکلات کبد، کلیه، دیابت و یا بیماری‌های قلبی رنج می‌برند بهتر است قبل از مصرف CLA با پزشک خود مشورت نمایند.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *