اهمیت و روش مصرف مصرف مولتی ویتامین مینرال در پروش اندام

اهمیت و روش مصرف مصرف مولتی ویتامین مینرال در پروش اندام

در رشته ای مانند پروش اندام یا بدن …

0 نظر

20 اسفند, 1399

در رشته ای مانند پروش اندام یا بدن سازی بدن یک فرد به انرژی کافی برای انجام تمرینات ورزشی و عضله سازی نیاز دارد. ویتامین ها نقش مهمی در افزایش انرژی و عضله سازی ایفا می کنند. به این صورت که سلول های بدن علی الخصوص سلول های عضلانی طی واکنش های بیوشیمایی خاصی به رشد و نمو مناسب می رسند. ویتامین ها و مواد معدنی مختلف به انجام این واکنش ها کمک می کنند و اگر مقدار کافی از آن ها در بدن فرد نباشد عضلات نه تنها رشد نمی کنند بلکه تحلیل رفته و افت خواهند کرد.

مولتی ویتامین مینرال چیست

مولتی ویتامین های مینرال دسته ای از مکمل های غذایی هستند که شامل انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای رشد و نمو، تقویت سیستم ایمنی بدن، سوخت و ساز، حفظ سلامت استخوان ها، سلامت پوست و مو و ناخن و انجام واکنش های مهم بدن است.

 

اهمیت و روش مصرف مصرف مولتی ویتامین مینرال در پروش اندام

 

مولتی ویتامین ها و مینرال مهم در بدن سازی

بدون مصرف مولیتی ویتامین ها و مینرال ها رسیدن به بهترین نتیجه در رشته بدن سازی ممکن نیست زیرا کمبود هر یک از ویتامین ها و املاح مورد نیاز برای این رشته باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن، ضعیف شدن استخوان ها، تحلیل رفتن عضلات و کاهش انرژی لازم جهت انجام تمرینات می شود. در زیر به بررسی برخی از مهم ترین ریز مغذی ها برای بدن یک ورزشکار می پردازیم:

آهن:

یکی از مهم ترین مواد معدنی برای بدن ورزشکار است که عدم وجود آن باعث کم خونی و تضعیف بدن فرد می شود.

کلسیم:

عنصری مهم در سلامت دندان ها و استخوان هاست که به انقباضات عضلانی نیز کمک می کند. در صورت کمبود کلسیم هورمونی در بدن آزاد می شود که ذخیره چربی در بدن را بالا می برد.

سلنیوم:

یکی از مواد معدنی مهم است که با تقویت سیستم ایمنی از سرطان و بیماری های قلبی پیشگیری می کند. همچنین باعث بهبود خل و خو و پیشگیری از افسردگی می گردد.

ویتامین C:

یکی از مهم ترین ویتامین ها در رشته بدن سازی است که به سوخت و ساز کربوهیدرات ها و افزایش انرژی کمک می کند. این ویتامین باعث جذب بهتر آهن و پیشگیری از عفونت می شود.

ویتامین D:

با کمک به جذب کلسیم و فسفر به انقباضات عضلانی کمک می کند و به تولید سدیم ATP  که شکل قابل مصرف انرژی در بدن است کمک می نماید.

ویتامین B12:

یکی از بهترین ویتامین ها برای افزایش انرژی و رفع خستگی برای تمام ورزشکاران است زیرا این ویتامین باعث تبدیل غذا به انرژی می شود. همچنین ویتامین B12 باعث ارتباط بهتر بین مغز و ماهیچه ها و حرکات بهتر عضلات طی ورزش می شود. ضمنا باید خاطر نشان کرد که ویتامین B12 در تشکیل گلبول های قرمز خون نیز نقش دارد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *