معرفی داروی بتاسرک Betaserc

معرفی داروی بتاسرک Betaserc

معرفی داروی بتاسرک Betaserc داروی بتاسرک حاوی ماده …

2 نظر

29 مهر, 1400

معرفی داروی بتاسرک Betaserc

داروی بتاسرک حاوی ماده فعال بتاهیستین می باشد. بتاهیستین به نوبه خود، به گروهی از داروهایی تعلق دارد که در درمان بیماری سرگیجه مورد استفاده قرار می گیرد. منظور از بیماری سرگیجه، عارضه ای است که فرد بیمار احساس گیجی و بی اختیاری کرده و یا اینکه احساس می کند اشیاء در اطرافش در حال حرکت هستند. در چنین حالتی، اعصاب داخل گوش پیام هایی به مغزارسال می کنند که حاوی اطلاعاتی از وضعیت بدن و نیز تعادل آن است. اما در برخی موارد، تعداد بیشتر و یا کمتری از آن پیام ها به مغز منتقل می شود. پیامد این وضعیت، بوجود آمدن حالت سرگیجه یا وزوز گوش در فرد بیمار می باشد. برای بهبود عارضه مزبور، از داروی بتاسرک کمک گرفته می شود.

اشکال داروی بتاسرک Betaserc

داروی بتاسرک به شکل قرص تهیه و در سه قالب 8 میلی گرمی، 16 میلی گرمی و 24میلی گرمی در داروخانه وجود دارد.

مکانیسم اثر گذاری

عملکرد داروی بتاسرک از این قرار است که جریان خون در مغز و نیز گوش داخلی ( که بخش مهمی از سیستم تعادل است.) را بهبود بخشیده و در نتیجه باعث کاهش سرگیجه می گردد.

موارد مصرف بتاسرک

داروی بتاسرک جهت درمان وزوز گوش (زنگ زدن گوش) و بیماری منیر (اختلال گوش درونی) مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن مصرف داروی بتاسرک سبب کاهش فراوانی و شدت حملات سرگیجه می گردد. اما نمی تواند آنها را به طور کامل از بین ببرد.

بتاسرک

مقدار مصرف

اجازه مصرف و میزان مصرف داروی بتاسرک تنها توسط پزشک معالج تعیین می گردد. اما برای اینکه داروی بتاسرک تاثیر بهتری بر بدن بیمار داشته باشد، لازم است که بدون جویدن قرص بتاسرک، آن را به طور کامل ببلعد. بدین جهت برای جلوگیری از بوجود امدن نارحتی معده، مصرف قرص بتاسرک بعد از صرف غذا باید انجام شود.

برای افرادی که سن شان کمتر از 18 سال است، داروی بتاسرک تجویز نمی شود. متقابلا با صلاح دید پزشک، امکان استفاده در دوره های طولانی تر 6 ماه تا یک سال، امکان پذیر می باشد.

موارد احتیاطی

  •  مبتلایان به تومور غده فوق کلیه (فئوکروموسیتوم)
  •  حساسیت به ماده فعال بتاهیستین یا داروهای مشابه
  • زنان باردار و یا کسانی که قصد بارداری داشته و یا در حال شیردهی به نوزادان شان می باشند. ( پس از مشورت با پزشک)
  •  در صورت داشتن سرگیجه باید از رانندگی اجتناب نمود.

عوارض جانبی

مواردی احتمالی عوارض جانبی که ممکن است برای مصرف کنندگان این دارو ایجاد شود، به این شرح می باشد:

استفراغ، حالت تهوع، آلرژی، سردرد، نفخ شکم، درد شکم، دیس پپسی، هیپوتنشن (فشار خون پایین) و هیپوتنشن ارتواستاتیک (کاهش ناگهانی فشار خون که هنگام ایستادن بعد از موقعیت نشسته یا دراز کشیده رخ می دهد.)

تداخل دارویی

در مرحله اول بیماران می باید قبل از مصرف داروی بتاسرک، درباره داروها، ویتامین ها، مکمل ها و گیاهان دارویی که مصرف می کنند، پزشک شان را مطلع کنند.

داروهایی که برای درمان بیماری های روانی مورد استفاده قرار می گیرند. (مهار کننده های مونو امین اکسیداز MAO) مانند موکلوبماید، سلژیلین، ایزوکاربو کسازید، فنلزین

داروهایی که برای درمان حساسیت مورد استفاده قرار می گیرند، مانند: آنتی هستامین ها، دیمن هیدرینات، دیفن هیدرامین، سیناریزین، سیتریزین

شرایط نگهداری بتاسرک

در اتاقی با دمای 25 درجه سانتی گراد و به دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

تولید کننده دارو

کشور فرانسه تولید کننده این داور است.

برند تولید کننده

دیگر برند داروی مورد بحث عبارت است از بتاهیستین،

دیدگاه کاربران

مهد محسن

29 مهر, 1400

بیماری منیر دارم و الآن حدود چهار ماهه که betaserc فرانسوی مصرف میکنم و بسیار راضی هستم و بیماریم در حال بهبود هست و تا کنون حدود 60% بهبودی حاصل شده است . با سپاس از پروفسور متصدی

مهد محسن

29 مهر, 1400

بیماری منیر دارم و الآن حدود چهار ماهه که betaserc فرانسوی مصرف میکنم و بسیار راضی هستم و بیماریم در حال بهبود هست و تا کنون حدود 60% بهبودی حاصل شده است . با سپاس از پروفسور متصدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *