آیا دارچین در کنترل و درمان بیماری دیابت موثر است؟

آیا دارچین در کنترل و درمان بیماری دیابت موثر است؟

دیابت نوعی بیماری مزمن و بسیار شایع است …

0 نظر

20 خرداد, 1400

دیابت نوعی بیماری مزمن و بسیار شایع است که با بالا بودن میزان قند خون در بدن مشخص می شود. این بیماری با علائمی چون خشکی دهان و تشنگی، خستگی مزمن، احساس گرسنگی، تاری دید، سردرد و تکرر و عفونت ادراری همراه است و در صورت کنترل نشدن منجر به مشکلات دیگر چون بروز بیماری های قلبی و عروقی، آسیب به چشم ها، کبد، پا و بسیاری دیگر از اندام های بدن می شود.

برای کنترل دیابت و بهبود علائم این بیماری علاوه بر درمان های شیمیایی می توان از روش های سنتی و خانگی نیز استفاده کنید. یکی از این روش ها استفاده از دارچین است. در ادامه با اثرات دارچین بر روی بیماری دیابت آشنا می شویم:

 

آیا دارچین در کنترل و درمان بیماری دیابت موثر است؟

 

 

دارچین چیست و چه تاثیری روی دیابت دارد؟

دارچین نوعی ادویه معطر است که در بسیاری از غذاها و شیرینی جات و دمنوش ها مورد استفاده قرار می گیرد این ادویه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالا تاثیر زیادی در درمان طیف زیادی از بیماری ها و آسیب ها دارد.

همانطور که میدانید افراد مبتلا به دیابت با کاهش هورمون انسولین در بدن مواجه هستند در واقع دارچین تا حدودی عملکردی شبیه به انسولین داشته و موجب افزایش ورود قند به سلول ها و کاهش میزان قند در خون می شود. علاوه بر این مصرف دارچین در بیماران مبتلا به دیابت سبب کاهش قند خون ناشتا و میزان هموگلوبین A1C شده و نوسانات قند خون پس از وعده های غذایی را کنترل می کند. کاهش علائم ناشی از دیابت، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، کاهش میزان کلسترول خون و فشار خون از دیگر فواید مصرف دارچین در بیماران دیابتی می باشد.

روش و میزان مصرف دارچین برای کاهش قند خون

بر اساس مطالعات انجام شده برای کنترل و بهبود بیماری دیابت بهتر است دارچین را به صورت دمنوش و نوشیدنی و در دوز های 1، 3 و 6 گرم استفاده نمایید. مصرف بیش از این مقدار توصیه نمی شود و ممکن است اثرات سوئی بر بدن داشته باشد.

نکاتی که قبل از مصرف دارچین باید بدانید:

  • همانطور که اشاره شد مصرف دارچین نیز مانند انسولین باعث کاهش میزان قند خون می شود بنابراین افراد دیابتی که از انسولین و سایر داروهای پایین آورنده خون استفاده می کنند باید دقت کنند با مصرف دارچین دچار افت قند خون نشوند و پیوسته و به صورت مرتب میزان قند خون خود را چک نمایند.
  • مصرف دارچین برای کودکان، زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به بیماری های خاص بدون مشورت با پزشک توصیه نمی شود.
  • مصرف دارچین ممکن است در برخی از افراد با بروز حساسیت همراه باشد.

اطلاعات بیشتر

دارچین برای کاهش قند خون دیابتی ها مفید است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

چطور از دارچین برای درمان دیابت کمک بگیریم (namnak.com)

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *