چگونه مکمل های چربی سوز باعث لاغری می شوند؟

چگونه مکمل های چربی سوز باعث لاغری می شوند؟

یکی از پرطرفدارترین انواع مکمل ها در میان …

0 نظر

27 خرداد, 1400

یکی از پرطرفدارترین انواع مکمل ها در میان تمام افراد به خصوص ورزشکاران و بدنسازان مصرف مکمل های چربی سوز است. این مکمل ها با افزایش چربی سوزی و لاغری موجب افزایش سلامت و عملکرد افراد می شوند. مکمل های چربی سوز با 5 روش باعث فرآیند چربی سوزی در بدن می شوند که به شرح زیر می باشند :

 آزاد شدن چربی ها

بدن برای استفاده از چربی به عنوان سوخت باید ابتدا چربی ها را از محل ذخیره که در زیر پوست و سلول های چربی است آزاد کند. برای این منظور لازم است پیش از انجام تمرینات ورزشی، مکمل های چربی سوز مناسب همچون کافئین مصرف شود. کافئین نقش موثری در آزاد شدن چربی ها دارد، به خصوص مکمل کافئین شرکت داروسازی کارن که حاوی 200 میلی گرم کافئین می باشد.

انتقال چربی های آزاد شده به سلول ها

چربی های آزاد شده جهت تبدیل به سوخت و انرژی باید به درون سلول ها منتقل شوند. مکمل چربی سوز ال-کارنیتین این کار را به خوبی انجام می دهد که برای اثر بخشی حتما باید درست پیش از تمرینات ورزشی مصرف شود. برای این منظور مصرف مکمل ال کارنیتین کارن می تواند بسیار موثر باشد.

استفاده از چربی ها به عنوان سوخت

بعد از این مرحله، بدن باید از چربی های آزاد شده و منتقل شده به سلول ها استفاده کند. برای این منظور باید سوخت و ساز بدن افزایش یابد. انجام فعالیتهای بدنی یا مصرف ترکیباتی همچون کافئین و عصاره چای سبز منجر به افزایش سوخت و ساز بدن و مصرف چربی ها خواهد شد.

جلوگیری از انباشت چربی در سلول ها

برای سرعت بخشیدن به فرآیند چربی سوزی باید از ورود و ذخیره چربی ها در سلول های چربی جلوگیری شود. مصرف مکمل هایی چون  CLA  ساخت شرکت دارویی کارن این کار را انجام داده و علاوه بر حفظ عضلات، از ذخیره چربی در سلول ها نیز جلوگیری کرده و موجب کاهش وزن می شود.

 

چگونه مکمل های چربی سوزها باعث لاغری می شوند؟

 

 کاهش عملکرد ژن های موثر در چاقی

اکثر مکمل های چربی سوز با اثر گذاری روی برخی از آنزیم ها موجب کاهش وزن می شوند. اما برخی از مکمل ها همچون امگا 3 با مصرف روزانه و طولانی مدت، روی ژن های موثر در چاقی و ژن های چربی سوزی تاثیر گذاشته و باعث کاهش ذخیره چربی در ژن های عامل چاقی و بهبود عملکرد ژن های موثر در چربی سوزی خواهند شد. برای این منظور مصرف مکمل امگا 3 کارن، روزانه 2 تا 3 گرم امگا3 و به مدت 6 هفته توصیه می شود.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *