فواید مصرف کرم های جوان کننده و ضد چروک

فواید مصرف کرم های جوان کننده و ضد چروک

نمایان شدن چین و چروک ها و خطوط …

0 نظر

14 فروردین, 1400

نمایان شدن چین و چروک ها و خطوط ریز و درشت روی صورت، از ناگوارترین اتفاقات برای هر فردی است. اما با روش های ساده ای چون استفاده مرتب از کرم ها و محصولات ضد چروک می توان این پیشامد را به تاخیر انداخت.

علت های بروز چین و چروک

معمولا چین و چروک ها در اثر افزایش سن و کاهش کلاژن و الاستین پوست اتفاق می افتد. اما عواملی چون عدم استفاده از محصولات ضد آفتاب، خشکی بیش از حد پوست، کمبود خواب، رژیم غذایی نادرست، سیگار کشیدن و حرکات مکرر پوست مثل اخم کردن و خندیدن سبب تشدید خطوط روی صورت می شوند.

پیشگیری از بروز چین و چروک

چین و چروک ها، جزو اتفاق های طبیعی دوران میانسالی و پیری هستند که نمی توان جلوی بروز آنها را گرفت. اما با رعایت برخی نکات ساده می توان زمان پیدایش آنها را به تاخیر انداخت. تغذیه مناسب، استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی، خوردن میوه و سبزی، خواب کافی، پرهیز از مصرف دخانیات، استفاده از کرم های مرطوب کننده و آبرسان، استفاده از ضد آفتاب ها و مصرف کرم های ضد چروک به جوان ماندن صورت و پیشگیری از بروز چین و چروک ها کمک بسیار شایانی می نمایند.

فواید مصرف کرم های جوان کننده و ضد چروک

روش استفاده از کرم های ضد چروک و ضد پیری

کرم های ضد چروک موجب افزایش کلاژن سازی پوست شده و به این ترتیب از بروز چین و چروک و عمیق تر شدن خطوط قبلی جلوگیری می نماید. البته میزان اثر گذاری کرم های ضد چروک به ترکیبات و دوره مصرف آن، توسط شخص مصرف کننده دارد. اغلب محصولات ضد چروک حاوی رتینول، ویتامین C، کوآنزیم کیوتن، عصاره درخت چای و نیاسینامید هستند. برای مشاهده تاثیرات مثبت این محصولات باید روزانه 2 بار و حداقل 6 هفته الی 3 ماه از این کرم ها استفاده کنید.

بهتر است قبل از خرید و استفاده از کرم های ضد چروک به نکات زیر دقت کنید:

  • توصیه می شود از کرم های ضد چروکی که بسته بندی تیوپی دارند استفاده کنید چرا که محصولاتی با بسته بندی تیوپی کمتر در مواجه با میکروب ها و باکتری ها هستند.
  • بیشتر متخصصان توصیه می کنند استفاده از محصولات ضد چروک را از سن 20 سالگی شروع کنید.
  • کرم های ضد چروک را می توان علاوه بر پوست صورت، برای گردن و حتی پشت دستان نیز استفاده نمود.
  • پیش از خرید کرم های ضد چروک به ترکیبات و رده سنی آن ها دقت کنید. برخی از کرم های ضد چروک فقط مناسب افراد 40 سال به بالا هستند.
  • بهتر است قبل از انتخاب ضد چروک با پزشک خود مشورت نمایید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *