روش های درمان هموروئید در خانه

روش های درمان هموروئید در خانه

بیماری هموروئید که با نام بواسیر نیز شناخته …

0 نظر

27 خرداد, 1400

بیماری هموروئید که با نام بواسیر نیز شناخته می شود یه مشکل شایع در سراسر جهان است این بیماری گرچه کشنده نیست اما برای افراد مبتلا بسیار آزار دهنده بوده و مشکلات زیادی را برای آنها به دنبال دارد. در واقع بیماری هموروئید متورم شدن ورید های اطراف مقعد می باشد این بیماری با درد، سوزش و خارش و گاهی خونریزی در ناحیه مقعد همراه است.

یبوست های طولانی مدت، افزایش وزن، فشار آوردن در هنگام اجابت مزاج، بارداری، مصرف برخی از غذاها و ادویجات، کم آبی و نشستن های طولانی مدت از جمله دلایل عمده بروز هموروئید می باشد. هموروئید در مراحل اولیه به راحتی قابل درمان است و نیازی به جراحی نخواهد داشت.

روش های خانگی درمان هموروئید

با روش های ساده و رعایت برخی از نکات و مصرف برخی از غذاها و مواد طبیعی به راحتی می توانید بیماری هموروئید را کنترل و درمان نمایید. در ادامه به شرح و تفضیل این روش ها می پردازیم:

ساده ترین راه برای درمان بیماری هموروئید نوشیدن کافی آب در طول روز می باشد. باید بدانید خوردن 8 لیوان آب در طول روز باعث بهتر شدن حرکات روده و پاکسازی دیوار روده می گردد.

خوردن غذاهای پر چرب مثل فست فودها و غذاهای سرخ شده یکی دیگر از دلایل بروز بواسیر می باشد پس با ترک خوردن این مواد غذایی و استفاده از میوه و سبزیجات که سرشار از فیبر هستند می توان به درمان بواسیر، نرم شدن مدفوع و تخلیه راحت تر روده ها کمک نمود.

همانطور که در بالا اشاره شد مصرف میوه و سبزیجات به درمان هموروئید بسیار کمک می نماید پس اگر از بیماری هموروئید رنج می برید حتما میوه و سبزیجاتی چون موز، توت قرمز، بلوبری، گیلاس، انگور، کلم قرمز، لیمو، لیمو ترش، سیب، گوجه فرنگی، پیاز و هویج را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 

تاثیر میوه و سبزیجات در درمان بواسیر

 

برای درمان بواسیر می توانید به سراغ قرص و مکمل های گیاهی و کرم ها و پماد های درمانی نیز بروید. همچنین مصرف ویتامین هایی چون ویتامین c نیز تاثیر بسزایی در بهبود علائم بیماری بواسیر خواهد داشت.

از دیگر روش های طبیعی برای کاهش درد و کمک به بهبودی بیماری هموروئید استفاده از آب گرم می باشد برای اینکار به مدت 15 دقیقه در آب گرم بشینید. این روش موجب کاهش درد و سوزش ناشی از بواسیر شده و همچنین به درمان تورم هموروئید نیز کمک شایانی می نماید.

دقت کنید در مراحل حاد بیماری همورئید حتما به پزشک مراجعه کنید چرا که درمان نشدن این بیماری ممکن است زمینه ساز بروز بیماری های دیگر مقعد، از جمله آبسه ها، عفونت و بروز سرطان های مربوط به این ناحیه گردد.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *