روش های درمان آلرژی غذایی

روش های درمان آلرژی غذایی

آلرژی غذایی واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی به غذاست …

0 نظر

13 فروردین, 1400

آلرژی غذایی واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی به غذاست که ممکن است ملایم تا شدید باشد. در مقاله آلرژی غذایی و غذاهای آلرژی زا به تفصیل در مورد علائم آلرژی و غذاهای آلرژی زا صحبت شده است.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه شود؟

اگر علائم حساسیت در زمان کوتاهی از مصرف غذا ظاهر شود مراجعه کنید؛ هر چه سریعتر به پزشک مراجعه شود، به تشخیص و درمان کمک بیشتری کرده اید. اگر هرگونه علائم آنافیلاکسی داشتید با اورژانس تماس بگیرید. علائم آنافیلاکسی عبارتند از:

  • مشکل در تنفس به دلیل انقباض راههای تنفسی
  • افت شدید فشار خون
  • تاکی کاردیا یا افزایش ضربان قلب
  • گیجی و یا سبک شدن سر
  • روش های درمان آلرژی غذایی

بهترین درمان آلرژی غذایی نخوردن مواد غذایی است که به آن حساسیت دارید. قبل از استفاده از هر نوع ماده غذایی برچسب مواد تشکیل دهنده را مطالعه کنید که حاوی موادی که شما به آن آلرژی دارید نباشند. حال اگر غذایی خوردید که نسبت به آن حساسیت داشتید دو حالت پیش می آید؛ اگر علائم شما ملایم است و علائم آنافیلاکسی ندارید با روش های زیر می توانید علائم خود را بهبود ببخشید. ولی اگر علائم آنافیلاکسی داشتید حتما با اورژانس تماس بگیرید.

درمان آلرژی غذایی

موز

موز شدت علائم واکنش حساسیتی به غذا را کاهش می دهد.

پروبیوتیک

زمانی که فرد علائم گوارشی مثل اسهال دارد، پروبیوتیک ها به دلیل داشتن با کتری های مفید بسیار کمک کننده هستند؛ اما توجه داشته باشید که قبل از استفاده با پزشک مشورت نمایید چون می تواند منجر به بدتر شدن شرایط شود.

چای گزنه

به دلیل اینکه گزنه حاوی آنتی هیستامین است، و خوب است بدانید یکی از راههای دارودرمانی آلرژی غذایی استفاده از داروهای آنتی هیستامین است.

درمان آلرژی

چای سبز

چای سبز نیز خاصیت آنتی هیستامینی دارد، علاوه بر آن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز دارد؛ هم چنین به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. بنابراین استفاده از چای سبز به درمان آلرژی غذایی کمک می کند.

سیر

سیر نیز خاصیت آنتی هیستامینی و ضد التهابی دارد، در صورتی که فرد آلرژی به سیر نداشته باشد مصرف آن به کاهش علائم آلرژی غذایی بسیار کمک کننده است.

زنجبیل

زنجبیل با خواص ضد التهابی کمک بسیار خوبی به کاهش شدت علائم آلرژی می کند. هم چنین علائمی نظیر تهوع، دل پیچه و اسهال با خودردن آن برطرف می شود.

مواد غذایی سرشار از ویتامین سی

ویتامین سی آنتی اکسیدان خوبی است که باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. هم چنین از تولید هیستامین وقتی بدن در مواجهه با عوامل آلرژی زا قرار میگیرد، جلوگیری می کند.

طب سوزنی و یوگا

از دیگر روش های درمان آلرژی غذایی هستند؛ دقت کنید در هر دو مورد از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

دارو درمانی

دو نوع دارودرمانی وجود دارد: ۱. آنتی هیستامین ها ۲. اپی نفرین یا آدرنالین؛ مورد دوم در زمانی استفاده می شوند که بدن فرد واکنش شدیدی نشان دهد؛ معمولا از این دارو در مراکز درمانی و اورژانس استفاده می شود.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *