تاثیر مصرف CLA و ال کارنیتین با هم برای کاهش وزن

تاثیر مصرف CLA و ال کارنیتین با هم برای کاهش وزن

یکی از روش هایی که برای درمان چاقی …

0 نظر

25 اسفند, 1399

یکی از روش هایی که برای درمان چاقی و کاهش وزن همواره توصیه می شود، مصرف همزمان دو مکمل CLA و ال کارنیتین می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این دو مکمل و تاثیر آن ها در کاهش وزن و تناسب اندام بپردازیم. با ما همراه باشید.

ال کارنیتین چیست؟

ال کارنیتین نوعی آمینو اسید است که به صورت طبیعی در بدن موجود می باشد و نقش موثری در چربی سوزی و تولید انرژی دارد. با توجه به این خاصیت ال کارنیتین مکمل های بسیاری تولید شده است که حاوی این آمینو اسید می باشند. مکمل های ورزشی حاوی ال کارنیتین ضمن کاهش بافت چربی بدن، انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های بدنسازی را در اختیار ورزشکار قرار می دهد و سبب بهبود عملکرد او می شود و زمان ریکاوری را کاهش می دهد. به همین دلیل مکمل های ال کارنیتین جزو پرطرفدار ترین مکمل ها در بین ورزشکاران و بدنسازان می باشد.

تاثیر مصرف CLA و ال کارنیتین با هم برای کاهش وزن

 

ال کارنیتین ضمن بهبود عملکرد ورزشکار، در لاغری و تناسب اندام نیز موثر می باشد. این آمینو اسید با تجزیه ی چربی های اضافه ی بدن و تولید انرژی در درمان چاقی موثر می باشد. علاوه بر این، مصرف مکمل های ال کارنیتین برای پیشگیری از کمبود آمینو اسید در افراد گیاه خوار نیز مناسب می باشد.

فواید مصرف مکمل های ال کارنیتین

برای مصرف مکمل های ال کارنیتین معمولا باید از دوز بسیار کم شروع کنید و کم کم میزان مصرف را افزایش دهید. معمولا این مکمل باید با معده ی خالی مصرف شود و دوز روزانه ی آن دو الی چهار گرم در روز می باشد. در زیر برخی از فواید مکمل ال کارنیتین به صورت خلاصه بیان شده است.

  • افزایش میزان انرژی بدن
  • کمک به بالا رفتن توان جسمانی
  • بهبود خستگی و کوفتگی پس از تمرینات ورزشی
  • کمک به چربی سوزی و متابولیسم چربی های بدن
  • پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی
  • حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی
  • تقویت بافت عضلانی بدن
  • بهبود حافظه

مکمل CLA چیست؟

مکمل CLA نوعی مکمل ورزشی است که فاقد کافئین می باشد و نقش بسیار موثری در متابولیسم چربی های بدن دارد. این مکمل ورزشی با افزایش سوخت و ساز چربی ها، سبب تولید انرژی در ورزشکار می شود و به افزایش توان جسمی ورزشکار کمک می کند و سبب بهبود عملکرد ورزشکار و تقویت بافت عضلانی او می شود. علاوه بر این، مکمل CLA در تقویت سیستم ایمنی و همچنین کاهش سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول خون نیز موثر می باشد. از این مکمل به دلیل نداشتن کافئین و قدرت چربی سوزی مناسب به جهت لاغری و تناسب اندام نیز استفاده می کنند.

تاثیر مصرف CLA و ال کارنیتین با هم برای تناسب اندام

با توجه به این که هر دو مکمل دارای قدرت چربی سوزی هستند، استفاده از هر دوی آن ها با هم موجب می شود قدرت چربی سوزی افزایش یابد و فرد در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه برسد. البته نکته ای که باید به آن توجه نمود این است که برای رسیدن به وزن دلخواه، لازم است در کنار مصرف مکمل ها، فعالیت بدنی نیز داشته باشید.

مصرف این دو مکمل با هم سبب تجزیه بهتر چربی ها می شود. ال کارنیتین انرژی فرد را افزایش می دهد و او قادر است مدت بیشتری ورزش نماید و کمتر احساس خستگی کند، در نتیجه چربی های اضافه ی بدن به سرعت کاهش می یابد و سبب تقویت عضلات و تناسب اندام می شود. برای اثر بخشی بهتر لازم است یک ساعت قبل از تمرین از این مکمل ها استفاده نمایید و مصرف همزمان آن مجاز نمی باشد، پس با فاصله ی نیم ساعت از هم آن ها را مصرف نمایید. البته بهتر است قبل از مصرف حتما با مربی ورزشی خود مشورت نمایید.

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *