آشنایی با انواع روش های جوان سازی پوست

آشنایی با انواع روش های جوان سازی پوست

در دنیای امروز انسان ها به خصوص خانم …

0 نظر

21 خرداد, 1400

در دنیای امروز انسان ها به خصوص خانم ها به حفظ زیبایی و جوانی پوست خود بیشتر از گذشته اهمیت می دهند. با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های مختلفی برای جوان سازی پوست ابداع شده است اما برخی از افراد ممکن است در اینکه از کدام روش استفاده کنند دچار تردید شوند. در این نوشته قصد داریم به بررسی و معرفی این روش ها بپردازیم.

روش های جوان سازی پوست

روش مکانیکی

در روش مکانیکی سطح پوست با ابزار خاصی تراشیده شده و با حذف لایه های مرده پوست لایه زیرین که جوان تر و شاداب تر است جایگزین لایه قدیمی می شود. در گذشته این روش به درم ابریشن معروف بود اما استفاده از درم ابریشن نیاز به مهارت و تخصص بالایی داشت و اگر فردی بی تجربه از آن استفاده می کرد باعث آسیب های جدی به پوست می شد.

امروزه روش مکانیکی جوان سازی پوست پیشرفت کرده و تبدیل به میکرودرم ابریشن شده است که طی آن پودری سمباده مانند همراه با فشار و سرعت بالا روی پوست پاشیده شده و سپس وکیوم می شود نتیجه این عمل لایه برداری پوست، رفع سلول های مرده و زیبایی و جوان تر شدن پوست است. البته این روش بیشتر مناسب سنین پایین تر جهت شاداب تر شدن و رفع منافذ باز پوست است و در سنین بالا و روی چروک های عمیق و اسکار ناشی از آکنه تاثیر محسوسی ندارد.

روش شیمیایی

در این روش از ترکیبات موضعی که خاصیت اسیدی دارند برای لایه برداری از پوست استفاده می شود. نوع خانگی لایه برداری شیمایی در واقع استفاده از کرم های لایه بردار حاوی اسید های میوه است که باعث لایه برداری ملایم پوست و رفع لک های کم رنگ و منافذ باز پوست می شود. البته کرم های لایه بردار قوی تر نیز حاوی ویتامین A وجود دارد که حتما باید تحت نظر پزشک استفاده شود. این نوع کرم ها قدرت لایه برداری بالاتری دارند و باعث لایه برداری قوی تر می شوند اما پس از مصرف آن ها تا مدتی پوست حساس شده و باید مراقبت های لازم از آن به عمل آید.

روش اصلی لایه برداری شیمایی در مطب و توسط پزشک انجام می شود. در این روش مواد شیمایی قوی توسط پزشک ماهر روی پوست مالیده شده و در مدت زمان کوتاهی مثلا کم تر از یک دقیقه از روی پوست پاک می شود. در گذشته این روش طرفداران زیادی داشت اما امروزه با ابداع روش های جدید استقبال کم تری از آن می شود زیرا ریسک آن بالا بوده و اگر توسط فرد متخصص انجام نشود باعث بروز آسیب های جبران ناپذیری روی پوست می شود.

آشنایی با انواع روش های جوان سازی پوست

جوان سازی پوست با روش تزریقی

این روش در واقع همان تزریق بوتاکس است. بوتاکس سم ضعیف شده یک نوع باکتری است که باعث فلج موقت عضلات موضع تزریق شده می شود در نتیجه در رفع چین و چروک های سطحی و افتادگی صورت بسیار موثر است. ایراد اصلی این روش دوام کم آن است به طوری که بین شش ماه تا یک سال دوام دارد و پس از آن باید مجددا تکرار شود.

روش بعدی تزریق فیلر یا ژل است. فیلر یا ژل نوعی ماده غیر قابل هضم توسط بدن است که باعث پر شدن ناحیه دچار چین و چروک و ایجاد ظاهر بهتر در فرد می شود. این روش نیز موقتی بوده و بین شش ماه تا یک الی دو سال دوام خواهد داشت و پس از آن باید مجددا تکرار شود. یکی از عوارض ناخوشایند تزریق فیلر این است که ممکن است ژل پس از تزریق از ناحیه مورد نظر به سایر نواحی حرکت کند و باعث ایجاد ظاهر ناخوشایند در فرد شود که تنها با جراحی قابل تخلیه است. البته این مورد بیشتر در تزریق ژل در ناحیه لب اتفاق می افتد.

جوان سازی پوست با مزوتراپی 

در این روش نیز موادی مانند انواع ویتامین ها، کلاژن تزریقی و مواد هومیوپاتی به لایه های عمقی پوست تزریق می شود. این روش باعث آبرسانی، کلاژن سازی در پوست و آب شدن چربی های زیر پوستی جهت لاغری موضعی مانند لاغری در ران و اطراف زانو می شود. مزوتراپی یک روش ایمن و تقریبا بی خطر است به شرط آن که توسط فردی کاملا متبحر انجام شود اما اثرات آن طبق تحقیقات معتبر علمی و دانشگاهی هنوز با قاطعیت به اثبات نرسیده است.

آشنایی با دیگر روش ها

روشهای جوانسازی پوست؛ از لایه برداری تا هایفوتراپی (bartarinha.ir)

درمان های خانگی برای جوان سازی پوست | فیت شیپ (fitshape.ir)

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *