چاقی و ریزش مو چه ارتباطی با هم دارند؟

چاقی و ریزش مو چه ارتباطی با هم دارند؟

دلایل مختلفی نظیر رژیم غذایی نامناسب، کمبود ویتامین …

0 نظر

18 فروردین, 1400

دلایل مختلفی نظیر رژیم غذایی نامناسب، کمبود ویتامین و مواد معدنی، استرس، وراثت، افزایش سن، بیماری ها و … سبب ریزش مو و طاسی سر می شود. آیا چاقی و افزایش وزن هم موجب ریزش تارهای مو می شود؟ ارتباط چاقی و ریزش مو چیست؟ برای دانستن پاسخ این سوالات بهتر است با ما همراه باشید.

ارتباط چاقی و ریزش مو چیست؟

در واقع علت اصلی ریزش مو چاقی نیست. اما چاقی و افزایش وزن گاهی اوقات زمینه ساز ایجاد برخی بیماری ها می شود که این بیماری ها سبب ریزش تارهای مو می شوند. در زیر تعدادی از بیماری هایی که با چاقی مرتبط هستند و موجب از دست رفتن موها می شوند را بیان نموده ایم:

بیماری کم کاری تیروئید

بیماری کم کاری تیروئید در اثر اختلال در ترشح هورمون های T3 و T4 ایجاد می شود و به مرور موجب افزایش وزن و چاقی می شود. این بیماری بر قسمت های دیگر بدن نیز تاثیر گذار است و ممکن است سبب ریزش تارهای مو و حتی طاسی سر شود. البته با مصرف دارو می توان بیماری کم کاری تیروئید را درمان نمود.

افزایش قند خون (دیابت)

معمولا اکثر افراد مبتلا به دیابت، چاق هستند و دارای اضافه وزن می باشند. دیابت نوعی بیماری است که بر روی گردش خون انسان تاثیر می گذارد و سبب اختلال در عملکرد گردش خون می شود و از این طریق تاثیرات منفی بر روی سلامت موها می گذارد. در واقع زمانی که عملکرد گردش خون مختل شود، خون رسانی به موها به خوبی انجام نمی شود و موها نمی توانند ویتامین و ترکیبات مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند، پس موها ضعیف می شوند و فرد دچار ریزش مو می شود.

ابتلا به بیماری های قلبی

چاقی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد و کسانی که مبتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند، معمولا گردش خون بسیار ضعیفی دارند، بنابراین خون رسانی به خوبی در اطراف فولیکول های مو انجام نمی شود. در نتیجه موها ضعیف شده و ریزش پیدا می کنند.

 

آیا چاقی و افزایش وزن سبب ریزش تارهای مو می شود؟

اضطراب

فشار های عصبی، استرس و اضطراب در برخی از افراد سبب افزایش اشتها و پر خوری می شود که این امر موجب اضافه وزن و چاقی می گردد. البته استرس و اضطراب خود زمینه ساز ریزش مو می باشند. گاهی اوقات استرس و اضطراب در افراد چاق، سبب ریزش شدید مو می شود که در این صورت بهتر است فرد از تمرینات یوگا و مدیتیشن برای کاهش استرس استفاده نماید.

کم تحرک بودن

معمولا افراد چاق تحرک و فعالیت بدنی بسیار کمی دارند که این مسئله نیز موجب اختلال در خون رسانی می شود و خون به تمام قسمت های بدن مخصوصا پوست سر به خوبی نمی رسد و سبب ریزش مو می گردد.

آیا چاقی و ریزش مو با رژیم غذایی نامناسب مرتبط هستند؟

اکثر افراد چاق رژیم غذایی مناسبی ندارند و معمولا از غذاهای نامناسب نظیر فست فود و غذاهای چرب استفاده می کنند، از این رو ممکن است دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی شوند و این کمبود ها خود عامل اصلی ریزش موها می باشد. بنابراین برای داشتن موهای سالم و پرپشت لازم است از رژیم غذایی پیروی کنیم که حاوی اکثر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن و موها باشد.

 

آیا چاقی و افزایش وزن سبب ریزش تارهای مو می شود؟

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *