ّبرای هر گروه سنی چه مکملی مناسب است؟

ّبرای هر گروه سنی چه مکملی مناسب است؟

ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ترکیبات …

0 نظر

25 اسفند, 1399

ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ترکیبات مغذی هستند که بدن برای حفظ سلامت و ادامه ی حیات خود به آن ها نیاز دارد و همه ی افراد در هر سنی باید به صورت روزانه ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت نمایند. اکثر این مواد مغذی از طریق رژیم غذایی یا مکمل های غذایی تامین می شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی مکمل های مناسب هر رده سنی بپردازیم. با ما همراه باشید.

 نوزادان تا یک سال

رشد نوزادان نسب به سایر افراد بسیار زیاد است و برای رشد بهتر نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی دارند و هر چه بزرگتر می شوند، این نیاز نیز افزایش می یابد. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند به دلیل نبودن ویتامین D در شیر لازم است برای رشد بهتر استخوان ها و دندان ها از مکمل های حاوی ویتامین D استفاده نمایند. در نوزادان نارس برای تقویت بینایی لازم است از مکمل حاوی ویتامین A و برای جلوگیری از فقر آهن از مکمل های حاوی آهن استفاده نمود. استفاده از مکمل روی پس از 6 ماهگی و مکمل آهن پس از 12 ماهگی برای تمام نوزادان ضروری می باشد.

مکمل غذایی مناسب نوزادان

 کودکان

کودکان از یک تا دو سالگی نیاز به چربی های مفید و کلسترول دارند. پس از دو سالگی مقدار این مواد مغذی را می توانید کاهش دهید. کودکان از یک سالگی تا سه سالگی برای رشد بهتر استخوان ها و دندان ها به کلسیم و ویتامین D احتیاج دارند، بنابراین در صورتی که کودک شما از لبنیات استفاده نمی کند، لازم است از مکمل های حاوی ویتامین D و کلسیم استفاده کند. علاوه بر این، در این بازه ی زمانی بدن کودک به آهن نیز احتیاج دارد و در صورتی که کودک تمایلی به خوردن گوشت ندارد، می توانید از مکملهای حاوی آهن برای او استفاده نمایید.

 نوجوانان

تغذیه مناسب در دوران نوجوانی سبب بهبود رشد ذهنی و جسمی فرد می شود و باعث می شود نوجوان از قد و وزن مطلوبی برخوردار شود. در این دوران نیمی از رشد استخوان ها انجام می شود، بنابراین نوجوانان بیش از هر ماده ای، به ویتامین D و کلسیم احتیاج دارند. پس لازم است از مواد غذایی حاوی این ترکیبات یا مکمل های حاوی کلسیم و ویتامین D استفاده نمایند. دختران نیز در دوران نوجوانی به دلیل نزدیک شدن به بلوغ و شروع عادت ماهیانه لازم است از مکمل های حاوی آهن استفاده نمایند، تا دچار کم خونی و فقر آهن نشوند.

 

مکمل مناسب نوجوانان

مکمل مناسب برای بزرگسالان 19 تا 50 سال

مهمترین مواد مغذی که بانوان 19 تا 50 ساله نیاز دارند، آهن و کلسیم می باشد. پس بهتر است از مکمل های حاوی کلسیم و آهن استفاده نمایند. بازه ی زمانی 19 تا 50 سال در بانوان در واقع سن باروری آن ها محسوب می شود و در صورت باردار شدن لازم است از مکمل های مخصوص بانوان باردار و شیرده استفاده نمایند. علاوه بر این، مولتی ویتامین های مخصوص بانوان نیز گزینه ی مناسبی برای تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن بانوان می باشد.

در آقایان استفاده از مکمل های حاوی ویتامین D و کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان در سنین میانسالی نیز مناسب می باشد. علاوه بر این، آقایان در این سنین نیز می توانند از مولتی ویتامین های مخصوص آقایان هم استفاده نمایند.

مکمل مناسب برای افراد بالای 50 سال

مناسب ترین مکمل ها برای افراد بالای 50 سال مکمل های حاوی ویتامین D و کلسیم می باشد. زیرا این افراد بیشتر از سایرین در معرض پوکی استخوان هستند. علاوه بر این، افراد بالای 50 سال می توانند از مولتی ویتامین های بالای 50 سال که به صورت جداگانه برای خانم ها و آقایان تولید شده است، استفاده نمایند.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *