مقایسه قرص سیستین B6 ایرانی و خارجی

مقایسه قرص سیستین B6 ایرانی و خارجی

سیستین B6 یکی از بهترین مکمل ها برای …

0 نظر

21 فروردین, 1400

سیستین B6 یکی از بهترین مکمل ها برای تقویت موها، درمان ریزش مو، افزایش رشد و استحکام ناخن هاست. در ابتدا فقط مکمل خارجی این محصول در کشور یافت می شد اما چند وقتی است که شرکت های داخلی نیز اقدام به تولید مکمل سیستین B6 کرده اند. حال سوال این است که سیستین B6 ایرانی و خارجی کدام یک را انتخاب کنیم؟ در این مقاله قصد داریم با بررسی این مکمل به این پرسش پاسخ دهیم.

معرفی قرص سیستین B6

این قرص حاوی تعدای از ریز مغذی ها و اسیدهای آمینه است که باعث درمان ریزش مو، افزایش ضخامت تارهای مو و تغذیه و تقویت ناخن ها می شود. در زیر به معرفی ترکیبات موجود در قرص سیستین B6 می پردازیم:

ال سیستئین

نوعی اسید آمینه است که باعث ساخت پروتئین ها شده و در برخی از عملکردهای متابولیکی مشارکت دارد. بتا کراتین مهم ترین پروتئین موجود در پوست، مو و ناخن است که حاوی سیستئین می باشد. این ماده همچنین باعث کلاژن سازی می شود. در مو 14 درصد و در ناخن 10 درصد سیستئین وجود دارد. به دلیل وجود گوگرد در سیستئین مصرف آن باعث استحکام مو و ناخن می شود. شکنندگی مو و ناخن باعث ضعف پیوند بین سلول های آن است و مصرف سیستئین می تواند باعث درمان مشکلات پوست، مو و ناخن شود.

ویتامین B6

مصرف این ویتامین باعث خون رسانی به مو و پوست سر می شود که این موضوع باعث اکسیژن رسانی به پوست سر، تغذیه بهتر موها و درمان ریزش آن ها شود. ویتامین B6 باعث استحکام ناخن ها نیز می شود.

ال آرژنین

آرژنین دارای خاصیت ضد پیری است و به استحکام مو و ناخن کمک می کند. ال آرژنین نیز باعث افزایش خون رسانی به فولیکول موها و تقویت و درمان ریزش مو می شود.

زینک

زینک از جمله مواد معدنی است که کمبود آن باعث ریزش موها می شود. این ماده در بسیاری از فرآیندهای آنزیمی نقش داشته و با کمک به فعالیت صحیح غدد چربی اطراف فولیکول مو به کاهش ریزش مو کمک می کند.

 

مقایسه قرص سیستین B6 ایرانی و خارجی

 

معرفی بهترین مکمل های سیستین B6 ایرانی و خارجی

خارجی:

داخلی:

  • قرص سیستین B6 زینک رازک
  • قرص سیستین B6 زینک نیل فارمد

جدول مقایسه مکمل های سیستین B6 ایرانی و خارجی

نام محصول سیستئین ال آرژنین ویتامین B6 زینک
قرص سیستین B6 و زینک بایو فرمولا ۲ گرم ۶ میلی‌گرم ۱.۴ میلی‌گرم ۱۰ میلی‌گرم
قرص سیستین B6 زینک بایول ۲ گرم ۶ میلی‌گرم ۱.۴ میلی‌گرم ۱۰ میلی‌گرم
قرص سیستین B6 زینک رازک ۲ گرم ۶ میلی‌گرم ۱.۴ میلی‌گرم ۱۵ میلی‌گرم
قرص سیستین B6 زینک نیل فارمد ۲ گرم ۶ میلی‌گرم ۱.۴ میلی‌گرم ۱۵ میلی‌گرم

طبق این جدول تفاوت چندانی بین ترکیبات مکمل های سیستین B6 خارجی و ایرانی وجود ندارد فقط نوع ایرانی زینک بیشتری نسبت به نوع خارجی دارد زیرا کمبود زینک در ایرانی ها بسیار شایع است.

نظرات مصرف کنندگان در مورد قرصسیستین B6 ایرانی و خارجی

بسیاری از افراد معتقدند که مکمل های خارجی دارای اثرگذاری بیشتر و عوارض جانبی کم تری نسبت به مکمل های ایرانی هستند اما در مورد قرص سیستین B6 این موضوع فرق دارد زیرا در بین مصرف کنندگان هم نوع خارجی و هم نوع ایرانی مورد استقبال مردم قرار گرفنه و حتی برخی برند رازک را جایگزین برندهای بایول یا بایوفرمولا کرده اند به دلیل آنکه قیمت آن نسبت به نمونه های خارجی مناسب تر و میزان زینک آن نیز بیشتر است. البته از کیفیت بالای قرص های سیستین B6 خارجی نمی توان چشم پوشی کرد اما در نهایت هر فرد بسته به نوع شرایط و بودجه خود می تواند انتخاب کند که از نوع خارجی استفاده کند یا داخلی.

عوارض قرص سیستین B6

این قرص معمولا عوارض جانبی خاصی ندارد مگر این که فردی دارای حساسیت شدید به اجزای تشکیل دهنده آن داشته باشد. در این صورت می تواند باعث مشکلات تنفسی، سفتی قفسه سینه، التهاب صورت، زبان و لب‌ها، کهیر و خارش شود.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *