معرفی مکمل های نایاب و داروهای مشابه جایگزین آنها

معرفی مکمل های نایاب و داروهای مشابه جایگزین آنها

طی سالیان اخیر عواملی همچون تحریم های شدید …

0 نظر

20 فروردین, 1400

طی سالیان اخیر عواملی همچون تحریم های شدید علیه ایران یا ورشکشتگی کارخانجات دارویی، موجب شد بسیاری از شرکت های دارویی از عرضه دارو به خصوص انواع داروهای خاص و نایاب مانند انواع مکمل ها در کشور خودداری کنند. با قطع این همکاری زمینه تولید دارو برای سایر شرکت های دارویی فراهم شد. که توانستند با دستیابی به فرمولاسیون اصلی دارو ها اقدام به تولید محصولاتی باکیفیت، مشابه نمونه های کمیاب خارجی کنند. در ادامه انواع مکمل های نایاب و محصول جایگزین را معرفی می کنیم.

چه داروهایی جزو مکمل های نایاب محسوب می شوند؟

بسیاری از دارو ها از جمله مکمل های مولتی ویتامین مینرال، مکمل های بارداری، مکمل های استخوان و مفاصل و مکمل های پوست، مو و ناخن جزو مکمل های نایاب محسوب می شوند. که در حال حاضر در بازار وجود ندارند یا به سختی یافت می شوند. در اینجا به معرفی معروفترین مکمل های نایاب و بهترین جایگزین برای انها پرداخته می شود.

معرفی مکمل های  نایاب مولتی ویتامین مینرال و بهترین جایگزین برای آنها

مکمل های مولتی ویتامین مینرال از جمله مکمل های ضروری در بدن هستند که جهت حفظ سلامتی و تامین تمام ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن مصرف می شوند. معروف ترین انواع مکمل های مولتی ویتامین مینرال و بهترین جایگزین برای آنها به شرح زیر می باشد :

کپسول ژریاتریک فارماتون

کپسول ژریاتریک فارماتون یکی از انواع مولتی ویتامین های نایاب خارجی است که امروزه به ندرت در بازار پیدا می شود. جایگزین این محصول کپسول فارماژلیتان دانا ساخت ایران است که ترکیباتی کاملا مشابه نمونه خارجی آن دارد و حاوی ویتامین‌ها و عناصر کمیابی است که موجب تقویت قوای ذهن و جسم شده و علائم خستگی و ضعف را نیز کاهش می‌دهد.

کپسول ول وومن اورجینال ویتابیوتیکس

کپسول ول وومن اورجینال ویتابیوتیکس مخصوص خانم ها است و نقش مهمی در تامین روزانه ویتامین ها و مواد ضروری بدن، تقویت سیستم ایمنی، حفظ شادابی و زیبایی پوست و مو و رفع کم خونی به خصوص در دوران قاعدگی دارد. مناسب ترین جایگزین برای این کپسول، قرص مولتی وومن آلفا ویتامینز  است که از نظر فرمولاسیون کاملا شبیه بوده و مانند نمونه اصلی عمل می کند.

کپسول ولمن اوریجینال ویتابیوتیکس

یک مولتی ویتامین مخصوص مردان است که تاثیر بسزایی در افزایش انرژی و قدرت بدنی آقایان دارد. بهترین جایگزین بری این مکمل، قرص مولتی من آلفا ویتامینز است که از لحاظ ساختاری و عملکردی کاملا با کپسول ولمن اوریجینال ویتابیوتیکس مطابقت دارد.

 

معرفی مکمل های نایاب و داروهای مشابه جایگزین آنها

 

معرفی مکمل های نایاب بارداری و بهترین جایگزین برای آنها

معروفترین مکمل های بارداری که در حال حاضر در بازار کمیاب شده اند و جایگزین مناسب برای آنها به شرح زیر است :

قرص فمیبیون 1 و 2

قرص فمیبیون 1 و 2 با دارا بودن انواع ویتامین ها، اسید های چرب ضروری، روغن ماهی، فولیک اسید، ید و سایر ویتامین ها، یکی از محبوترین مکمل های دوران بارداری و شیردهی محسوب می شود. امروزه جایگزین مناسب این مکمل نایاب قرص فموبرا الحاوی است که از لحاظ  ترکیبات دارویی، نوع و مقادیر ویتامین ها  کاملا شبیه قرص فمیبیون 1 و 2 می باشد.

قرص مولتی پریناتال نیچرمید

یکی دیگر از مولتی ویتامینهای دوران بارداری و شیردهی قرص مولتی پریناتال نیچرمید است که حاوی 13 نوع از مهمترین و ضروری ترین ویتامین ها و مواد مغذی موثر در کاهش بروز انواع ناهنجاری ها و حفظ سلامت کلی مادر و جنین است. این مولتی ویتامین بسیار گران قیمت و نایاب است. بهترین جایگزین برای این محصول قرص مولتی پریناتال دانا می باشد که با فرمولاسیون کاملا مشابه به راحتی و با قیمت مناسب در دسترس است.

معرفی مکمل های نایاب استخوان و مفاصل و بهترین جایگزین برای آنها

این دسته از مکمل ها حاوی مواد موثر جهت حفظ سلامت استخوان ها، غضروف سازی و رفع گرفتگی و دردهای عضلانی هستند که در حال حاضر به سختی یافت می شوند. این مکمل ها و جایگزین مناسب آنها به شرح زیر می باشند :

شربت کلسی کر ویتان

این محصول حاوی کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D  است که به طور تخصصی از پوکی استخوان جلوگیری می کند. جایگزین مناسب آن شربت کلسی شور ویتان که دقیقا همان فرمولاسیون و عملکرد شربت کلسی کر ویتان را دارد.

قرص کلسی کر ویتان

همانند شربت کلسی کر ویتان حاوی کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D  است که در حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها و پیشگیری از پوکی استخوان بسیار موثر است. این محصول کاملا نایاب بوده و به جای آن قرص کلسی شور ویتان تجویز می شود که همان ترکیبات و عملکرد را داشته و به راحتی در بازار یافت می شود.

کپسول پیاسکلیدین ۳۰۰ میلی گرم اکسپنساینس

این محصول حاوی عصاره های گیاهی است که به طور موثر در عضروف سازی نقش دارد و همانند سایر مکمل های خاص استخوان ساز در بازار موجود نمی باشد. جایگزین مناسب آن کپسول پیاسیدین ۳۰۰ رازک یک محصول ایران حاوی عصاره های آووکادو و سویا که دقیقا عملکرد کپسول پیاسکلیدین ۳۰۰ میلی گرم اکسپنساینس را دارد.

 

معرفی مکمل های نایاب و داروهای مشابه جایگزین آنها

 

معرفی مکمل های نایاب پوست، مو و ناخن و بهترین جایگزین برای آنها

یکی از پر مصرف ترین مکمل ها بخصوص در میان خانم ها مکمل های پوست، مو و ناخن می باشد. در حال حاضر معروفترین مکمل های پوست، مو و ناخن به شدت در بازار نایاب شده و قیمت بسیار بالایی نیز دارند. معروفترین این مکمل ها و بهترین جایگزین برای آن ها به شرح زیر می باشد :

قرص سیستین B6 زینک بایول

این مکمل نایاب حاوی ال-سیستین، ویتامین B6، آرژینین و روی می باشد. سرشار از آنتی اکسیدان است و تاثیرات بسزایی روی ریزش مو، افزایش قطر مو و افزایش مقاومت مو و ناخن ها دارد. جایگزین آن قرص سیستین B6 زینک رازک می باشد که اثرات آن کاملا مشابه قرص سیستین B6 زینک بایول است.

کپسول زینک پلاس (۱۰ میلی گرم) یوروویتال

این محصول حاوی روی، ویتامین های گروه B، ویتامین C، فولیک اسید است که جهت تقویت سیستم ایمنی و همچنین حفظ سلامتی پوست، مو و ناخن مصرف می شود. جایگزین مناسب این محصول کپسول زینک پلاس ۱۰ میلی گرم ب-کمپلکس دانا ساخت ایران است که از لحاظ فرمولاسیون و عملکرد با نمونه خارجی کاملا مشابهت دارد.

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *