معرفی قرص زینک پلاس: فواید و عوارض مصرف آن

معرفی قرص زینک پلاس: فواید و عوارض مصرف آن

قرص زینک پلاس یکی از شناخته شده ترین …

0 نظر

24 اسفند, 1399

قرص زینک پلاس یکی از شناخته شده ترین مکمل های غذایی بخصوص در بین خانم ها است چرا که مصرف این مکمل تاثیر بسزایی در افزایش سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن ها دارد. اما فواید مصرف قرص زینک پلاس، تنها محدود به سلامت پوست و مو و ناخن نمی شود و مصرف این مکمل تاثیرات شگفت انگیزی برای بدن به همراه خواهد داشت.

زینک پلاس و ترکیبات آن

زینک پلاس معمولا در قالب قرص، شربت و قرض جوشان به بازار عرضه شده است. ماده شاخص و اصلی این محصول روی می باشد. اما سایر ویتامین های مورد نیاز بدن مانند ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و املاح معدنی چون کلسیم و آهن در ترکیبات اغلب مکمل های زینک پلاس یافت می شود.

فواید مصرف قرص زینک پلاس

همانطور که قبلا اشاره شد مصرف زینک پلاس فواید زیادی برای بدن دارد که در ادامه به شرح برخی از این موارد می پردازیم:

حفظ سلامت و شادابی پوست

زینک پلاس خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و به همین دلیل موجب کاهش آسیب های رادیکال آزاد به پوست می گردد و به ساخت کلاژن و جوان سازی پوست کمک شایانی می نماید. همچنین مصرف مکمل های زینک پلاس باعث افزایش شفافیت و شادابی پوست شده و در ترمیم زخم‌های پوستی نیز موثر است.

تقویت موها و پیشگیری از ریزش مو

از مهم ترین دلایل تضعیف ریشه مو و ریزش موها، کمبود روی در بدن است. مصرف مکمل های زینک پلاس به دلیل دارا بودن روی، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C تاثیر بسزایی در تقویت و افزایش سلامت موها دارد و موجب پیشگیری از ریز مو ، ترمیم، شادابی، زیبایی موها رشد بهتر و افزایش ضخامت تار های مو خواهد داشت.

معرفی قرص زینک پلاس: فواید و عوارض مصرف آن

 

استحکام ناخن ها

ناخن ها در واقع از نوعی سلول ساخته شده اند و رشد و تقسیم آن ها بسیار سریع شکل می گیرد. روی یکی از موادی است که در رشد و تقسیم سلولی نیز موثر است. بنابراین مصرف زینک پلاس به افزایش سلامت و رشد بهتر ناخن کمک نموده و موجب استحکام بیشتر ناخن ها می گردد.

افزایش سلامت استخوان ها و دندان ها

روی با فعال کردن برخی از آنزیم ها سبب تحریک استخوان سازی در بدن می شود. همانطور قبلا اشاره کردیم که در ترکیبات اغلب مکمل های زینک پلاس علاوه بر روی کلسیم و سایر مواد معدنی نیز وجود دارند. بنابراین مصرف زینک پلاس سبب تقویت و حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها نیز می گردد.

بهبود کیفیت خواب با زینک پلاس

مصرف زینک پلاس با دارا بودن روی و سایر ویتامین ها و مواد معدنی، موجب افزایش آرامش و کاهش استرس و اضطراب در فرد شده و به بهبود کیفیت و تنظیم خواب شبانه کمک می نماید.

سلامت قلب و کبد

زینک پلاس در سلامت و بهبود عملکرد بسیاری از اندام های بدن موثر است. این محصول با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی قوی از ابتلا به بیماری های مزمن و خطرناکی مانند بیماری های قلبی و سرطان در بدن جلوگیری می کند. همچنین به دلیل اثرات ضد التهابی که دارد باعث حفظ سلامت کبد و کلیه ها می گردد و مانع از آسیب به کبد و بروز بیماری های کلیوی می شود.

روش و بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس

مصرف قرص زینک پلاس معمولا برای بزرگسالان روزانه 1 عدد، یک تا دو ساعت قبل از غذا توصیه می شود.

عوارض مصرف قرص زینک پلاس

قرص زینک پلاس، در صورتی که در دوز تعیین شده و بصورت صحیح مصرف شود معمولا عارضه جانبی را برای فرد مصرف کننده نخواهد داشت اما ممکن است مصرف زینک پلاس در برخی از افراد با مشکلاتی نظیر :

  • حالت تهوع و استفراغ
  • درد معده
  • خواب آلودگی
  • تکرر ادرار
  • سردرد
  • تپش قلب
  • اختلال در خواب
  • اسهال
  • کاهش سطح ایمنی بدن

همراه باشد.

تداخلات غذایی و دارویی با قرص زینک پلاس

مصرف قرص زینک پلاس با سایر مکمل های غذایی حاوی آهن و کلسیم توصیه نمی شود. همچنین از خوردن لبنیات، نوشیدن شیر و نوشیدنی های کافئین دار به همراه قرص زینک پلاس خودداری کنید چرا که ممکن است باعث کاهش و اختلال در جذب این مکمل شوند.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *