مصرف قرص جوشان ویتامین ث و فواید آن برای بدن

مصرف قرص جوشان ویتامین ث و فواید آن برای بدن

احساس ضعف و خستگی بی دلیل، ممکن است …

0 نظر

25 اسفند, 1399

احساس ضعف و خستگی بی دلیل، ممکن است به علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن باشد. ویتامین ث یکی از موثر ترین مواد در تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش نشاط و شادابی فرد می باشد. این ویتامین جزو، ویتامین های محلول در آب می باشد که بدن قادر به ساخت آن نیست بنابراین برای تامین ویتامین ث مورد نیاز بدن باید از طریق تغذیه و مصرف مکمل های دارویی بصورت روزانه این ماده را دریافت نمایید. گرچه شمار زیادی از میوه، سبزیجات و مواد غذایی طبیعی حاوی ویتامین ث هستند اما چون این ماده به گرما حساس می باشد، مقدار زیادی از ویتامین ث موجود در مواد طبیعی در حین فرایند پخت و پز از بین می روند بنابراین بهتر است این ماده را از طریق مصرف مکمل های دارویی دریافت نمایید. معمولا قرص  جوشان ویتامین ث، شناخته شده تر و پر مصرف تر است.

فواید مصرف قرص جوشان ویتامین ث

ویتامین ث از ضروری ترین ویتامین های مورد نیاز بدن است که نقش اساسی در حفظ تندرستی و سلامت بدن دارد. از مهم ترین این نقش ها، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن و کوتاه نمودن دوره نقاهت بیماری های مثل سرما خوردگی از مهم ترین فواید مصرف ویتامین ث می باشد.
  • این ویتامین، دارای خواص ضد آنتی اکسیدان و ضد سرطان بوده و در کند کردن پیشرفت بیماری های چون سرطان، بیماری‌های قلبی و آرتریت موثر است.
  • مصرف ویتامین ث موجب تسریع روند درمان زخم ها شده و باعث رشد مجدد پوست، تاندون‌ها و رباط‌ها می گردد.
  • ویتامین ث موجب جذب باعث بهتر آهن در بدن می‌شود.
  • از دیگر فواید مصرف ویتامین ث، می توان حفظ سلامت پوست و افزایش سلامت و شادابی پوست و پیشگیری از بروز چین و چروک و پیر شدن پوست صورت اشاره نمود.

روش و بهترین زمان مصرف قرص جوشان ویتامین ث

همانطور که قبلا اشاره شد، ویتامین ث یک ویتامین محلول در آب می باشد. به همین دلیل بهترین زمان مصرف این ویتامین با معده خالی است.

با توجه به اینکه بیشتر قرص های جوشان عرضه شده در بازار حاوی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C هستند، بهتر است روزانه یک عدد قرص جوشان سی تا چهل دقیقه قبل از صبحانه و با معده خالی، مصرف شود. اما بطور کلی سن و شرایط جسمی هر فرد، تعیین ‌کننده میزان نیاز بدن او به ویتامین ث خواهد بود.

مصرف قرص جوشان ویتامین ث و فواید آن برای بدن

عوارض جانبی مصرف قرص جوشان ویتامین ث

بدن ما در طول روز به میزان مشخصی از هر ویتامین احتیاج دارد و نباید بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف شود. حداکثر میزان مصرف ویتامین ث در طول روز نیز ۲۰۰۰ میلی‌گرم می باشد و مصرف بیشتر از این دوز ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

  • اسهال
  • حالت تهوع و استفراغ
  • سوزش سر دل
  • گرفتگی عضلات شکم
  • سردرد و بی‌خوابی

از جمله این موارد هستند.

چه افرادی باید از مصرف قرص جوشان ویتامین ث پرهیز کنند؟

اگرچه مصرف قرص جوشان ویتامین ث عارضه جانبی را برای مصرف کننده به دنبال نخواهد داشت. اما مصرف این محصول نیز مانند سایر قرص و مکمل های دارویی نکات مصرف خاصی دارد که در صورت رعایت نشدن می تواند مشکلاتی برای فرد مصرف کننده ایجاد نماید:

  • مصرف بیش از اندازه ویتامین ث ریسک ابتلا به بیماری به نام هایپروکسالوریا را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر در طول روز به اندازه کافی ویتامین ث دریافت می کنید از مصرف قرص جوشان ویتامین ث خودداری نمایید.
  • مصرف دوز بالای قرص جوشان ویتامین ث خطر ابتلا به بیماری های کلیوی و کبدی را افزایش می دهد.
  • مصرف این قرص در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود و حتما قبل از مصرف خودسرانه با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *