لاغری و کاهش وزن با امگا 3 روغن ماهی

لاغری و کاهش وزن با امگا 3  روغن ماهی

اسیدهای چرب امگا 3 از جمله مواد ضروری …

0 نظر

19 فروردین, 1400

اسیدهای چرب امگا 3 از جمله مواد ضروری در بدن هستند که وظایف مهمی همچون تامین انرژی بدن و تنظیم فعالیتهای بدن را بر عهده دارند. اسیدهای چرب امگا 3 در بدن تولید نمی شوند و تنها از طریق مواد غذایی تامین می شوند. و به دو دسته  اسیدهای چرب امگا 3 ضروری که از طریق دانه های روغنی همچون گردو، دانه چیا و شاه دانه بدست می آیند و دسته دیگر اسیدهای چرب امگا 3 زنجیره بلند که در روغن ماهی و ماهی های چرب و جلبک وجود دارند، تقسیم می شوند.

روغن ماهی منبع غنی امگا 3

روغن ماهی سرشار از امگا 3 است که این نوع از امگا 3 دارای خواص بی نظیری از جمله خاصیت ضد التهابی قوی است و نقش مهمی در سلامت قلب، مغز و رشد انسان دارد. همچین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در کاهش وزن نیز بسیار موثر است.

 

لاغری و کاهش وزن با امگا 3 روغن ماهی

تاثیر امگا 3 روغن ماهی در کاهش وزن

امگا 3 روغن ماهی نقش مهمی در کاهش وزن افراد دارد و به شیوه های مختلف موجب کاهش وزن و لاغری بدن می شود

1- کاهش اشتها و رفع گرسنگی

روغن ماهی دارای ترکیباتی است که در بدن مانند مواد فیبر دار عمل می کنند  و به کاهش اشتها و احساس سیری در فرد کمک می کند.

2- بالا بردن سوخت و ساز بدن

ترکیبات موجود در روغن ماهی سرعت سوخت و ساز در بدن را افزایش می دهند که منجر به کالری سوزی در بدن و کاهش وزن می شود.

3- اثر گذاری بیشتر فعالیت های ورزشی

با مصرف روغن ماهی کربوهیدرات های موجود در بدن در حین انجام فعالیتهای وزشی به منبع انرژی برای انجام حرکات ورزشی تبدیل می شوند که موجب افزایش کالری سوزی و چربی سوزی در طول فعالیتهای ورزشی می شود.

4-نابودی چربی های اضافه بدن

یکی از مهمترین تاثیرات استفاده از روغن ماهی کاهش چربی های اضافه بدن است. در واقع روغن ماهی از چربی های اضافه ی بدن به عنوان منبع سوخت و ساز برای پرورش عضلات و ماهیچه های بدن استفاده می کند.

5- کاهش علائم بیماری های التهابی

یکی از خواص بینظیر روغن ماهی خاصیت ضد التهابی قوی است که می تواند در افراد چاق روی مولکول های التهابی تاثیر گذاشته و موجب کاهش التهاب و لاغری فرد شود.

6-پایین آوردن سطح هورمون های استرس در بدن

یکی از عوامل موثر در چاقی افراد استرس و تاثیر آن روی افزایش اشتها می باشد. روغن ماهی موجب کاهش هورمون های استرس زا در بدن شده و می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

7- پایین آوردن سطح تری گلیسرید خون

افزایش میزان تری گلیسرید در خون نیز یکی از عوامل موثر در چاقی است که با مصرف روغن ماهی سطح تری گلسیرید خون نیز کاهش می یابد و در لاغری افراد بسیار موثر است.

مقدار موثر مصرف امگا 3 روغن ماهی در کاهش وزن

طبق تمام دارو ها برای مصرف روغن ماهی جهت لاغری باید طبق تجویز پزشک معالج  عمل شود. اما به طور کلی روزانه مصرف 300 تا 3000 میلی گرم دوز روغن ماهی تاییده شده است. که این مقدار توسط سازمان ایمنی غذا اتحادیه اروپا تا 5000 میلی گرم نیز مجاز دانسته شده است.

احتیاط در مصرف امگا 3 روغن ماهی

روغن ماهی موجب رقیق شدن خون می شود. بنابراین  در صورتی که فرد از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کند حتما باید پزشک معالج خود را مطلع سازد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *