روش مصرف زینک پلاس برای کودکان و بزرگسالان به چه صورتی می باشد؟

روش مصرف زینک پلاس برای کودکان و بزرگسالان به چه صورتی می باشد؟

زینک پلاس یکی از شناخته شده ترین مکمل …

0 نظر

24 اسفند, 1399

زینک پلاس یکی از شناخته شده ترین مکمل های پوست و مو می باشد که در بین افرادی که دارای مشکلات پوست و مو هستند، طرفداران بسیاری دارد. زینک پلاس معمولا به صورت قرص، کپسول، شربت و حتی قرص جوشان عرضه می شود و قابل استفاده برای تمام افراد می باشد. این محصول ضمن تقویت پوست و مو دارای خواص دیگری نیز می باشد که در ادامه ی این مقاله به آن می پردازیم و روش مصرف زینک پلاس را توضیح می دهیم.

زینک پلاس حاوی چه ترکیباتی است و چه فایده ای دارد؟

اصلی ترین و مهمترین عنصر موجود در زینک پلاس روی می باشد. البته این فرآورده علاوه بر روی حاوی ویتامین ها و املاح معدنی مختلفی است که بسته به نوع محصول و برند آن این املاح و ویتامین ها متغییر می باشد. در برخی محصولات روی به همراه ویتامین های گروه ب می باشد و در برخی همراه با ویتامین ث و یا حتی آهن و کلسیم نیز می باشد و همه ی این عناصر و ترکیبات مغذی در سلامت پوست، مو و ناخن موثرند.

زینک پلاس دارای خواص دیگری نیز می باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به رشد جسمی و ذهنی کودکان و نوجوانان
  • جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا
  • بهبود قدرت باروری
  • موثر در افزایش اشتها
  • ترمیم زخم و بهبود ترک های لب

زینک پلاس

زینک پلاس برای کودکان چه فوایدی دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده عنصر روی بر روی رشد ذهنی و جسمی کودکان و نوجوانان نقش بسیار موثری دارد. بنابراین استفاده از مکمل های حاوی روی در سنین کودکی باعث رشد بهتر کودک می شود و کودکانی که از این فرآورده استفاده نموده اند، رشد قدی بهتری نسبت به سایر کودکان داشته اند. علاوه بر این، محصولات زینک پلاسی که حاوی ویتامین های گروه ب هستند، سبب افزایش اشتها در کودکان می شوند، بنابراین این فرآورده برای کودکانی که کم اشتها هستند و وزن کمی دارند، بسیار مناسب می باشد.

روش مصرف زینک پلاس به چه صورتی می باشد؟

بزرگسالان اغلب از مکمل های زینک پلاس که به صورت قرص و کپسول تولید شده اند، استفاده می کنند. پزشکان بسته به شرایط هر فرد دوز روزانه محصول را تجویز می کنند و معمولا دور پیشنهادی که تجویز می شود، روزانه یک عدد همراه با غذا می باشد.

اما محصولات زینک پلاسی که برای کودکان و نوجوانان تولید می شود، عموما به صورت شربت می باشد که نحوه ی مصرف آن در هر سنی متفاوت است. در زیر به نحوه ی مصرف این محصولات برای کودکان 7 سال تا نوجوانان 13 سال اشاره شده است:

  • کودکان یک تا هفت سال: روزانه پنج میلی لیتر
  • کودکان هفت سال تا سیزده سال: روزانه ده میلی لیتر
  • نوجوانان سیزده سال به بالا: روزانه پانزده میلی لیتر

زینک پلاس

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *