راه های مراقبت از پوست دور چشم

راه های مراقبت از پوست دور چشم

یکی از حساس ترین قسمت های بدن، پوست …

0 نظر

27 خرداد, 1400

یکی از حساس ترین قسمت های بدن، پوست اطراف چشم است. پوست اطراف چشم به دلیل اینکه فاقد غدد چربی است، دارای ضخامت کمتری نسبت به سایر قسمت های بدن بوده و زودتر دچار آسیب هایی همچون لک، تیرگی و پیری زودرس می شود. به همین دلیل به مراقبت بیشتری نیاز دارد چرا که به وجود آمدن هر گونه آسیبی در پوست دور چشم علاوه بر بینایی روی ظاهر شخص نیز به شدت تاثیر می گذارد.

شایع ترین آسیب های پوست دور چشم به وجود آمدن انواع چروک های ریز و درشت، لک، تیرگی و گودی زیر چشم هستند، که در اثر عوامل مختلف همچون افزایش سن، بیماری، ژنتیک، نور خورشید، مصرف نمک زیاد، کم آبی، کم خوابی، ماندن مواد آرایشی روی پوست، گذاشتن لنز، تنگ کردن چشم ها، استرس و مالیدن، کشیدن پوست اطراف چشم، گریه، خندیدن و بیماری های همچون کم خونی، اختلال قاعدگی و هورمونی به وجود می آیند.

محافظت از پوست دور چشم

اولین قدم جهت مراقبت از پوست به خصوص پوست اطراف چشم تغییر دادن سبک زندگی و رعایت نکاتی بسیار ساده اما تاثیر گذار همچون موارد زیر است :

  • نوشیدن آب کافی. آب نقش مهمی در حفظ قابلیت ارتجاعی پوست دارد.
  • پرهیز از کشیدن سیگار. نیکوتین موجود در سیگار باعث بسته شدن رگ های خونی شده و از رسیدن مواد مغذی به پوست جلوگیری می کند که منجر به از بین رفتن کلاژن پوست می شود.
  • به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار نگیرید. زیرا اشعه مضر خورشید موجب افزایش رنگ دانه های پوستی و پیری پوست می شود.
  • در طول روز، در صورت تابش شدید نور خورشید از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید. استفاده از این وسایل مانع از تنگ کردن چشم ها و بروز چروک اطراف چشم می شود.
  • در طول شبانه روز خواب و استراحت کافی داشته باشید.
  • به هنگام پاک کردن آرایش حتما از پنبه استفاده کنید تا مانع از کشیدن بیش از اندازه پوست شود.
  • محصولات باکیفیت و استاندارد استفاده کنید.
  • در وعده های غذایی خود از ماهی به خصوص ماهی سالمون استفاده کنید. زیرا سرشار از پروتئین و اسید چرب است و موجب جوانسازی و شادابی پوست می شود.
  • در طول روز حتما از ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده کنید.

در کنار رعایت این نکات ساده، استفاده از محصولات درمانی مناسب هم می تواند نقش بسزایی در محافظت از پوست دور چشم داشته باشد.

 

راه های مراقبت از پوست دور چشم

 

مشخصات محصولات درمانی برای محافظت از پوست اطراف چشم

پوست اطراف چشم به دلیل نازک بودن زودتر دچار چروک و پیری پوست می شود. از این رو باید از سنین پایین اقدامات مراقبتی و درمانی جهت محافظت از آن را آغاز نمود. محصولات مراقبتی متنوعی در بازار وجود دارند که تمام آنها برای پوست حساس اطراف چشم مناسب نبوده و حتی می توانند موجب آسیب به چشم نیز شوند. اما به طور کلی مصرف محصولات حاوی لایه بردارهای ملایم AHA، مرطوب کننده های همچون سدیم هیالورونات، ویتامین های B، A کمپلکس، C ،D، بتاکاروتن، آنتی اکسیدان و عصاره های گیاهی همچون بابونه، گل گندم و لسیتین جزو محصولات درمانی مناسب پوست حساس دور چشم هستند و می توانند جهت مراقبت از آن بسیار موثر باشند.

 

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *