توصیه های مهم بعد از عمل جراحی بینی

توصیه های مهم بعد از عمل جراحی بینی

امروزه عمل های جراحی زیبایی، بخصوص عمل جراحی …

0 نظر

30 خرداد, 1400

امروزه عمل های جراحی زیبایی، بخصوص عمل جراحی بینی بسیار رایج شده است و بسیاری از خانم ها و آقایان خواهان انجام این عمل هستند. اما بهتر است بدانید نتیجه عمل علاوه بر تبحر و چیرگی پزشک جراح به مراقبت های پس از عمل نیز بستگی دارد.

آشنایی با عمل جراحی بینی

جراحی بینی ممکن است به دلیل مشکلات تنفسی انجام شود و یا صرفا جنبه زیبایی داشته باشد. این عمل به دو روش باز و بسته و با بیهوشی موضعی یا بیهوشی بصورت کامل انجام می شود.

انجام عمل جراحی بینی مانند تمامی عمل های جراحی ممکن است عوارض و پیشامد هایی برای فرد ایجاد کند. از شایع ترین عوارض جراحی بینی می توان به خون ریزی یا بروز عفونت پس از جراحی اشاره نمود. بسیاری از مشکلات و عوارض جراحی بینی را می توان با رعایت نکات مراقبتی کاهش داد در ادامه با نکات و روش های مراقبتی پس از عمل جراحی آشنا می شویم:

نکاتی که پس از عمل جراحی بینی باید رعایت کنید:

همانطور که قبلا اشاره شد یکی از عوارض جانبی عمل بینی، خونریزی پس از عمل می باشد. برای کاهش خون ریزی و بهبود تورم های ناشی از عمل باید نکات و دستورات پزشک را مو به مو اجرا کنید. همچنین در هنگام استراحت سعی کنید به گونه ای دراز بکشید که سر بالاتر از سینه قرار بگیرد این کار در کاهش میزان خونریزی و تورم بسیار موثر است.

تغذیه پس از عمل جراحی بینی

تغذیه پس از عمل جراحی بینی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه کنید. پس از بهوش آمدن بهتر است با مایعات شیرین شروع کنید و روز بعد از عمل می توانید سوپ و سپس غذاهای آبکی و بسیار نرم را مصرف کنید. مصرف غذاهای سفت مثل خوردن سیب و جویدن آدامس اکیدا توصیه نمی شود.

نوشیدن مایعات بخصوص آب و آب میوه در روز های ابتدایی پس از عمل جراحی بینی بسیار مفید است اما بهتر است برای نوشیدن مایعات نیز از نی استفاده کنید.

تمیز کردن بینی بعد از عمل جراحی

بعد از عمل جراحی به دلیل وجود لخته های خون در بینی راه تنفس مسدود شده و تنفس بسیار سخت می شود. برای تمیز کردن بینی و خارج کردن لخته های خون می توانید از محلول نرمال سالین استفاده کنید. همچنین پاکسازی بینی به وسیله پراکسید هیدروژن باعث ضدعفونی و کاهش عفونت های احتمالی پس از عمل بینی می شود.

توصیه های مهم پس از جراحی بینی

پس از جراحی بینی حتما موارد زیر را رعایت کنید:

  • تا یک هفته پس از جراحی، استراحت مطلق هستید و باید از رفتن به سرکار، دانشگاه و… خودداری کنید.
  • پس از عمل جراحی تا مدتی مجاز به انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش، دویدن، ایروبیک و… نیستید.
  • تا زمانی که پانسمان روی بینی شماست از دوش گرفتن خودداری کنید.
  • حرکات شدید صورت مثل لبخند زدن و خندیدن، استفاده از عینک مطالعه و عینک دودی، خوردن غذاها و ادویه های تند پس از عمل جراحی ممنوع است.
  • خوردن مایعات، میوه و سبزیجات و مواد غذایی فیبر دار پس از عمل جراحی بسیار توصیه می شود.
  • نکات و توصیه های پزشک خود را به طور کامل انجام دهید و از مصرف دارو های تجویز شده غافل نشوید.

منبع

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *