چه عواملی سبب تقویت مو و پر پشت شدن مو می شود؟

چه عواملی سبب تقویت مو و پر پشت شدن مو می شود؟

اگر شما هم همانند بسیاری از افراد از …

0 نظر

18 فروردین, 1400

اگر شما هم همانند بسیاری از افراد از کم پشتی و ریزش موهای خود رنج می برید و به دنبال روش هایی برای تقویت مو و پر پشت شدن آن ها هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مشخصات موهای پر پشت

پرپشتی موها به تراکم مو و تعداد فولیکول های آن بستگی دارد و ربطی به ضخامت آن ها ندارد. برای اینکه بدانید موهای شما پرپشت هستند یا کم پشت، کافی است موهای خود را به صورت دم اسبی ببندید و ضخامت کل موها را بررسی نمایید.

اگر موهای شما به دلیل وراثت کم پشت باشد، هیچ روشی بر روی آن ها موثر نیست اما در صورتی که علت آن کمبود ویتامین ها و مواد معدنی باشد، شما می توانید به راحتی با رعایت یک رژیم غذایی مناسب موهای پرپشتی داشته باشید.

چه عوامل موجب کم پشت شدن موها می شود؟

  • وراثت
  • بالا رفتن سن
  • بیماری ها
  • مصرف برخی از دارو ها
  • رژیم غذایی نا مناسب
  • استرس
  • عدم مراقبت صحیح از مو
  • اثرات مواد شیمیایی بر روی موها

چه عواملی سبب تقویت مو و پر پشت شدن آن می شود؟

روش های موثر در پر پشت شدن موها

در ادامه ی این مطلب بهترین روش های پرپشتی موها را برای شما بیان نموده ایم:

داشتن رژیم غذایی مناسب

داشتن رژیم غذایی مناسب که حاوی انواع ویتامین، اسید آمینه، پروتئین، کربوهیدارت، املاح معدنی و … باشد نقش موثری در پرپشتی موها دارد. استفاده از آجیل، ماهی سالمون، میوه، سبزی و روغن های گیاهی نیز در پرپشتی موها موثر می باشد. علاوه بر این، می توانید در کنار رژیم غذایی مناسب از مکمل های مخصوص تقویت مو نیز استفاده نمایید.

مراقبت از موها در زمان شستشوی آن ها

  • جهت شستشوی مو از آب ولرم استفاده کنید.
  • در حین شامپو زدن، موها را به آهستگی ماساژ دهید.
  • فقط به ساقه ی موها نرم کننده بزنید.
  • موها را با حوله خشک نمایید.
  • نرم کننده را به مدت سه الی 5 دقیقه بر روی مو قرار دهید، سپس بشویید.

استفاده از شامپوهای حجم دهنده

برای افزایش پرپشتی موها بهتر است از شامپوهای حجم دهنده استفاده نمایید، زیرا این مدل شامپو ها دارای ترکیباتی هستند که بر روی تارهای مو قرار می گیرند و سبب افزایش ضخامت مو می شوند، علاوه بر این، شامپوهای حجم دهنده مقدار تولید سبوم را کاهش می دهند تا موها حالت صاف نداشته باشند و حجیم به نظر برسند.

مصرف روغن های گیاهی

استفاده از روغن های گیاهی نقش موثری بر رشد و تقویت موها دارد. در زیر دو نوع از موثرترین روغن ها برای تقویت مو معرفی شده است:

روغن زیتون

روغن زیتون غنی از امگا ۳ می باشد و نقش بسیار موثری در تقویت و رشد موها دارد. برای این کار بهتر است قبل از خواب مقداری از این روغن را بر روی موهای خود بمالید و سر خود را با کلاه بپوشانید و فردا صبح آن ها را آبکشی نمایید.

روغن کرچک

روغن کرچک غنی از ویتامین E می باشد و نقش موثری در سلامت مو و افزایش ضخامت آن دارد. برای استفاده از این روغن کافی است مقداری از آن را بر روی پوست و موی خود بمالید و پس از 30 دقیقه موها را شستشو نمایید.

استفاده از ماسک های خانگی

استفاده از ماسک مو نیز یک روش دیگر برای تقویت و رشد بهتر موها می باشد. در ادامه ی مطلب روش تهیه ی دو مدل از بهترین ماسک های خانگی بیان شده است:

ماسک تخم مرغ برای تقویت مو

تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین در تقویت و سلامت موها نقش بسزایی دارد. برای زدن ماسک تخم مرغ کافی است، یک تا دو عدد تخم مرغ را مخلوط کنید و خوب بهم بزنید. سپس بر روی پوست و موی سر خود قرار دهید و پس از 30 دقیقه موها را بشویید.

ماسک موز و روغن زیتون

موز حاوی املاح معدنی بسیاری است که در سلامت مو و افزایش ضخامت آن بسیار موثر می باشد. برای درست کردن این ماسک مو، لازم است یک موز را به خوبی له کنید و دو قاشق غذا خوری روغن زیتون به آن اضافه نمایید. سپس ماسک را بر روی پوست و مو سر خود قرار دهید و پس از گذشت 30 دقیقه موها را با آب ولرم بشویید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *