تفاوت مکمل زینک و زینک پلاس

تفاوت مکمل زینک و زینک پلاس

پس از آهن دومین ماده معدنی مهم در …

0 نظر

25 اسفند, 1399

پس از آهن دومین ماده معدنی مهم در بدن زینک یا روی است. بدن ما به زینک نیاز دارد زیرا زینک باعث تقویت سیستم ایمنی در مبارزه با ویروس ها و باکتری ها و رشد ذهنی و جسمی بهتر کودکان و نوجوانان می شود. مکمل های حاوی زینک اغلب به فرم سولفات، گلوکونات، سیترات، استات و… تولید و عرضه می شوند. خیلی از افراد برای بهره مندی از خواص زینک و تاثیرات مثبت آن روی پوست، مو و ناخن از مکمل های حاوی زینک استفاده می کنند اما سوال اصلی اینجاست تفاوت مکمل زینک و  مکمل زینک پلاس در چیست و مصرف کدام یک بهتر است؟

مکمل زینک چیست

زینک یا روی که علامت شیمیایی آن Zn است باعث افزایش سطح سلامت پوست، مو و ناخن، رشد جسمی و ذهنی بهتر کودکان و نوجوانان، تقویت قدرت باروری و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این مکمل به شکل قرص و شربت موجود است. در قرص ها و شربت های زینک تنها عنصر روی یا زینک وجود دارد و خبری از سایر ویتامین ها و املاح نیست.

 

تفاوت مکمل زینک و زینک پلاس

مکمل زینک پلاس چیست

زینک پلاس نوعی مکمل غذایی است که علاوه بر روی حاوی ویتامین ها و املاح مختلفی است. در این مکمل معمولا ویتامین‌های گروه B شامل ویتامین B1 B2 ،B3 ،B5 ،B7 و B9 و ویتامین C و املاحی مانند آهن و کلسیم وجود دارد. این ویتامین ها و املاح و عنصر روی در کنار یکدیگر خاصیت هم افزایی داشته و باعث تاثیرات مثبت بیشتری در تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، ترمیم سریع تر زخم ها و تقویت قدرت باروری می شود. مکمل زینک پلاس باعث توقف ریزش مو، افزایش رشد آن ها، شادابی پوست، استحکام ناخن ها و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها می شود.

تفاوت های مکمل زینک و زینک پلاس

طبق آنچه که گفته شد در مکمل زینک تنها زینک وجود دارد اما در مکمل زینک پلاس علاوه بر زینک ویتامین‌های گروه B و ویتامین C و برخی از مواد معدنی و املاح وجود دارد. بنابراین هر فردی که تمایل به مصرف این مکمل ها دارد باید با توجه به نیاز بدن خود و مشورت با پزشک اقدام به مصرف مکمل زینک یا زینک پلاس کند. مثلا اگر فردی ریزش مو دارد بهتر است علاوه بر روی از سایر ویتامین ها و املاح موثر در درمان این مشکل نیز استفاده نماید بنابراین برای چنین شخصی استفاده از مکمل زینک پلاس مناسب تر است.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *