راهنمای انتخاب صابون برای انواع پوست از جمله پوست خشک و چرب

راهنمای انتخاب صابون  برای انواع پوست از جمله پوست خشک و چرب

شستشوی منظم پوست یکی از مهم ترین اعمالی …

0 نظر

21 فروردین, 1400

شستشوی منظم پوست یکی از مهم ترین اعمالی است که باعث حفظ سلامت و زیبایی پوست می شود. حتی اگر اهل آرایش کردن نیستید در طول روز پوست شما ممکن است انواع آلودگی های محیطی را به خود جذب کند بنابراین لازم است هر روز از یک شوینده متناسب با نوع پوست برای شستشوی صورت خود استفاده کنید تا تمام آلودگی های محیطی را از منافذ پوستی شما پاک کند. در این مقاله سعی کرده ایم به شما کمک کنیم تا بهترین شوینده را متناسب با نوع پوست خشک و چرب انتخاب کنید.

چرا باید هر روز پوست صورت را با یک شوینده بشوییم؟

پوست انسان هر روز در معرض انواع آلودگی ها و مواد آرایشی قرار گرفته و در سطح آن سلول های مرده تجمع پیدا می کنند به همین دلیل لازم است هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب و در انتهای روز پس از انجام فعالیت های روزمره پوست با یک شوینده متناسب با نوع پوست شسته شود. به طور کلی پوست به 5 دسته تقسیم می شود که شامل : پوست خشک، پوست چرب، پوست معمولی، پوست مختلط و پوست حساس می باشد.

در پوست های خشک فعالیت غدد چربی کم است و در صورت عدم رسیدگی دچار چین و چروک می شود. در پوست های چرب فعالیت غدد چربی بالاست و اگر به درستی از آن مراقبت نشود موجب ایجاد جوش و منافذ باز پوستی می شود. پوست های معمولی نه خیلی چرب هستند و نه خیلی خشک و در وضعیت نرمالی قرار دارند اما باز هم نیاز به رسیدگی دارند تا دچار مشکل نشوند. پوست های مختلط در برخی از نقاط چرب و در برخی دیگر خشک بوده و مراقبت های خاص خود را می طلبد و پوست حساس بیشتر در افرادی دیده می شود که پوست خشک داشته اند و به علت عدم رسیدگی و توجه به نوع پوست خود دچار حساسیت شده اند.

 

راهنمای انتخاب صابون مناسب برای پوست چرب و خشک

 

معرفی صابون مناسب برای پوست چرب و آکنه ای

در افراد دارای پوست چرب منافذ پوستی باز است، این نوع پوست ها ظاهری ضخیم داشته و همه جای صورت براق و روغنی به نظر می رسد و ممکن است جوش نیز در اغلب نقاط چنین پوست های مشاهده شود. پوست چرب ممکن است حدود 2 ساعت پس از شستشو مجددا چرب و براق به نظر برسد. تفاوت پوست چرب و مختلط در این است که پوست چرب در تمام نقاط صورت چرب و براق است اما پوست مختلط تنها در ناحیه پیشانی و بینی چرب بوده و در قسمت گونه ها خشک است. در زیر به معرفی چند نوع صابون مناسب برای شستشوی پوست چرب می پردازیم:

معرفی صابون مناسب برای پوست خشک

پوست ممکن است به صورت ذاتی یا در اثر گذر زمان و افزایش سن خشک شود. پوست خشک فاقد نرمی و لطافت است و ظاهری زبر و خشن دارد و به شدت در معرض ابتلا به چین و چروک قرار دارد. در زیر به معرفی چند نوع صابون مناسب برای شستشوی پوست خشک می پردازیم:

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *