افزایش قد با مصرف مکمل های غذایی و ویتامین ها

افزایش قد با مصرف مکمل های غذایی و ویتامین ها

قد بلند، یکی از مهم ترین فاکتور های …

0 نظر

23 اسفند, 1399

قد بلند، یکی از مهم ترین فاکتور های زیبایی و جذابیت است. همه انسان ها دوست دارند قد بلندتری داشته باشند و حتی افرادی که قد کوتاه هستند تمایل دارند فرزندانشان قد بلند تری داشته باشند. گرچه اساسی ترین عامل در تعیین قد هر فرد، ژنتیک می باشد اما از توجه به رژیم غذایی و مصرف ویتامین ها و مواد مغذی نیز نباید غافل شد. در ادامه به معرفی و بررسی مواد مکمل ها و ویتامین های موثر در افزایش قد در کودکان می پردازیم.

معرفی مکمل ها و ویتامین های تاثیر گذار در افزایش قد

برای اینکه کودکان و نوجوانان، در آینده قد بلند تری داشته باشند لازم است از طریق مصرف ویتامین ها و مواد معدنی به تقویت و افزایش سلامت و استحکام استخوان های خود بپردازند. مهم ترین  ویتامین های مورد نیاز برای افزایش قد و استحکام استخوان ها، ویتامین های C ،B2 ،B1 ،D، کلسیم، روی و منیزیم می باشند. شرح برخی از این مواد را در ادامه مقاله می خوانیم.

ویتامین D

ویتامین D، از مهم ترین ویتامین های موثر در افزایش سلامت و استحکام استخوان ها می باشد. این ویتامین جذب کلسیم در بدن را افزایش می دهد و به این ترتیب از کوتاه تر شدن قد پیشگیری می نماید. بهترین منبع برای تامین ویتامین D، نور خورشید می باشد اما از طریق مصرف مواد غذایی یا استفاده از مکمل های غذایی نیز می توان این ماده را تامین نمود. کمبود ویتامین D سبب تضعیف استخوان ها و دندان ها می گردد.

ویتامین B1

ویتامین B1، یکی دیگر از ویتامین های موثر در افزایش قد و رشد جسمی در کودکان می باشد. این ویتامین را می توان از طریق خوردن مواد غذایی چون نان‌های سبوس دار، ماهی سالمون، جوانه گندم، مارچوبه، لوبیا و نخود سبز و یا مصرف قرص های ویتامین B1 تامین نمود.

ویتامین B2

ویتامین B2 که در تخم مرغ، ماهی و سبزیجات برگ سبز موجود است یکی دیگر از ویتامین های مفید و کاربردی برای افزایش قد می باشد. این ویتامین را نیز می توان علاوه بر مواد طبیعی از طریق مصرف مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین B2 هم تامین نمود.

ویتامین C

ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است که در بسیاری از مواد غذایی مانند مرکبات، گوجه فرنگی، توت فرنگی، کیوی و… موجود می باشد. مصرف این ماده نیز در افزایش قد و رشد کودکان موثر است.

افزایش قد با مصرف مکمل های غذایی و ویتامین ها

کلسیم

مواد معدنی نیز تاثیر بسزایی در افزایش قد در کودکان دارند. یکی از مهم ترین این مواد، کلسیم می باشد. مصرف کلسیم در کودکان سبب تقویت، استحکام و بهبود تراکم استخوان ها می گردد. این ماده را می توان از طریق مصرف محصولات لبنی، ماهی، تخم مرغ و گیاهان برگ سبز و یا استفاده از مکمل های حاوی کلسیم دریافت نمود.

روی

روی یا زینک از دیگر مواد معدنی مفید برای افزایش قد در کودکان به شمار می رود. مصرف روی سبب ترشح هورمون رشد شده و به جذب بهتر کلسیم کمک می نماید.

منیزیم

منیزیم از دیگر مواد موثر در بهبود قد در کودکان می باشد. این ماده علاوه بر کمک به جذب بیشتر کلسیم، سبب ترشح هورمون کلسیتونین، که فعالیت سلول‌های استخوان و میزان کلسیم در خون را تنظیم می نماید، می گردد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *