اثرات ویتامین E بر روی لب ها؛ از برجسته سازی تا رفع ترک لب

اثرات ویتامین E بر روی لب ها؛ از برجسته سازی تا رفع ترک لب

خشکی لب ها عارضه شایعی است که باعث …

0 نظر

21 اسفند, 1399

خشکی لب ها عارضه شایعی است که باعث پوسته پوسته شدن لب ها، ترک خوردگی و حتی خون ریزی از لب ها می شود. این عارضه باعث آزرده خاطر شدن فرد و کاهش زیبایی و جذابیت لب ها می شود. از جمله عواملی که باعث بروز و تشدید خشکی لب ها می شود می توان به هوای سرد، مصرف آنتی بیوتیک ها، پرتوهای مضر نور خورشید، خیس کردن مداوم لب ها با بزاق دهان و مصرف ادویه جات اشاره کرد. ویتامین E یکی از مهم ترین ویتامین های بدن است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است به این معنی که با رادیکال های آراد مقابله می کند و با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز بیماری های مختلف پیشگیری می کند. همچنین این ویتامین روند پیر شدن پوست را به تعوق انداخته و باعث جوان سازی پوست می شود. ویتامین E باعث بهبود آفتاب سوختگی پوست، ترمیم سریع تر زخم ها، رفع چین و چروک دور چشم و بهبود ترک خوردگی لب ها می شود. در این مقاله م خواهیم به اثرات شگفت انگیز ویتامین E بر سلامت و افزایش زیبایی لب ها بپردازیم.

نحوه ی استفاده از ویتامین E برای درمان ترک لب

یکی از بهترین روش ها برای تامین ویتامین E مصرف غذاهای حاوی این ویتامین و مکمل های حاوی آن است. اما برای اثرگذاری بهتر ویتامین E روی لب ها مصرف موضعی آن بیشتر توصیه می شود. برای رفع مشکل ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن لب ها می توان یک عدد کپسول ویتامین E را با سوزن سوراخ کرده و محتوات آن را با یک قاشق روغن بادام مخلوط کرد. سپس این ترکیب را به مدت 30 دقیقه بر روی لب ها بگذارید و پس از آن لب ها را با آب ولرم بشویید. تکرار این کار باعث نرمی و لطافت لب ها و رفع ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن آن ها می شود.

 

برجسته کردن لب ها با کمک ویتامین E

امروزه تزریق ژل برای برجسته کردن لب ها بسیار شایع شده است اما انجام این کار در کنار هزینه های سنگینی که دارد ممکن است پس از مدتی باعث پشیمانی فرد شود. خبر خوب اینکه با کمک ویتامین E نیز می توان لب هایی برجسته داشت با این تفاوت که این روش ارزان تر بوده اما مانند تزریق ژل دوام زیادی ندارد.

به منظور برجسته سازی لب ها با کمک ویتامین E ابتدا باید یک عدد کپسول ویتامین E را با یک سوزن سوراخ کرده و سپس محتویات موجود در آن را بر روی لب ها بمالید. بهترین زمان برای انجام این روش شب ها قبل از خواب است. ماندن ویتامین E در طول شب بر روی لب ها باعث می شود که صبح روز بعد لب ها کمی برجسته تر شده و متورم شوند.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *