آیا کپسول فارماژلیتان سبب افزایش وزن می شود؟

آیا کپسول فارماژلیتان سبب افزایش وزن می شود؟

کپسول فارماژلیتان یک مولتی ویتامین ایرانی است که …

0 نظر

22 اسفند, 1399

کپسول فارماژلیتان یک مولتی ویتامین ایرانی است که ساخت شرکت داروسازی دانا می باشد. این مکمل غذایی دارای طرفداران بسیاری است و برخی از افراد معتقدند که این فرآورده سبب افزایش وزن می شود. در این مقاله قصد داریم به این سوال که آیا کپسول فارماژلیتان سبب افرایش وزن می شود یا نه، بپردازیم.

آیا کپسول فارماژلیتان سبب افزایش وزن می شود؟

بررسی کپسول فارماژلیتان

کپسول فارماژلیتان حاوی ویتامین های A ،B ،E ،D ،C و املاح معدنی روی، کلسیم، منیزیم و آهن می باشد. علاوه بر این، دارای عصاره ی جنسینگ نیز می باشد و در تقویت بدن و بهبود قدرت سیستم دفاعی نقش موثری دارد. این فرآورده با بالا بردن توان جسمی بدن، ضعف، خستگی و بی حال را رفع می کند و سبب تقویت حافظه، افزایش تمرکز و همچنین تقویت قوای جنسی فرد می شود.

آیا مکمل غذایی فارماژلیتان سبب افزایش وزن می شود؟

برای پاسخ به این پرسش بهتر است به بررسی ترکیبات موجود در این فرآورده بپردازیم تا این طریق به پاسخ این سوال دست یابیم:

تاثیر ویتامین B بر روی افزایش وزن

ویتامین های گروه B که در کپسول فارماژلیتان وجود دارند، در متابولیسم و سوخت و ساز بدن نقش بسیار موثری دارند. این ویتامین ها معمولا سبب افزایش اشتها در فرد می شوند و از این طریق بر روی اضافه وزن موثرند.

تاثیر روی در افزایش وزن

روی از جمله عناصر معدنی می باشد که بر روی اشتها تاثیر بسزایی دارد. طبق تحقیقات انجام شده مصرف مکمل های غذایی حاوی روی سبب افزایش وزن در برخی از افراد شده است. در هر کپسول فارماژلیتان در حدود 1.5 میلی گرم روی وجود دارد. بنابراین مصرف این فرآورده سبب افزایش اشتها و اضافه وزن می شود.

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، مصرف کپسول فارماژلیتان ممکن است در برخی از افراد سبب افزایش اشتها و وزن شود. اما این چاقی و اضافه وزن در همه ی افراد ایجاد نمی شود و در کسانی که دچار کمبود روی و کبود ویتامین B نیستند، مصرف این قرص سبب افزایش اشتها و اضافه ی وزن نمی شود. علاوه بر این، گاهی مصرف این قرص سبب افزایش اشتها می شود، اما افزایش وزن آنقدر کم و ناچیز است که به چشم نمی آید. همچنین شرکت سازنده ی این کپسول که شرکت داروسازی دانا می باشد، اشاره ای به تاثیر این محصول در افزایش وزن نکرده است، بنابراین نمی توان به صورت قطعی بیان نمود که کپسول فارماژلیتان سبب افزایش وزن می شود. پس از این فرآورده نمی توان به جهت افزایش وزن استفاده نمود.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *