آشنایی با انواع لیزر های پوستی

آشنایی با انواع لیزر های پوستی

چین و چروک، کک و مک، لک و …

0 نظر

20 خرداد, 1400

چین و چروک، کک و مک، لک و تیرگی های پوستی، اسکار و جای جوش از جمله مشکلاتی هستند که بسیاری از انسان ها آن را تجربه کرده اند. امروزه با توجه به پیشرفت و پیدایش تکنولوژی های نوین، درمان این قبیل مشکلات پوستی بسیار آسان شده است. یکی از قطعی ترین روش ها برای درمان مشکلات پوستی استفاده از لیزر می باشد. در ادامه با انواع لیزر های پوستی آشنا می شویم.

آشنایی با لیزر های پوستی

لیزر درمانی، از جدیدترین و به روز ترین متد های پزشکی برای درمان مشکلات پوستی است. این دستگاه با تقویت کردن طول موج خاصی از امواج نوری و متمرکز کردن آن در یک نقطه از پوست باعث نفوذ ناپذیری امواج نوری به پوست و در نتیجه درمان مشکلات و ضایعات پوستی می شود.

درمان چین و چروک، لیفتینگ و جوانسازی پوست، رفع موهای زائد صورت و بدن، رفع ماه گرفتگی، کک و مک، لک و تیرگی های پوستی، بهبود جای آکنه، جوش و جای اسکار و ضایعات پوستی، پاک کردن تاتو، رفع ترک های پوستی ناشی از حاملگی و کاهش و افزایش وزن و برداشتن خال از جمله کاربرد های لیزر می باشند.

آیا لیزر درمانی عوارضی دارد؟

لیزر نیز مانند بسیاری از روش های درمانی اگر به دست متخصص و بر اساس اصول درست انجام نشود ممکن است عوارض پوستی داشته باشد یا ممکن است نتیجه بخش نبوده و تاثیری روی پوست نداشته باشد. بنابراین برای لیزر درمانی حتما به متخصصین این کار مراجعه کنید.

برای نتیجه بخشی لیزر، با توجه به اینکه هر دستگاه لیزر طول موج و قدرت نفوذ ناپذیری متفاوتی دارند باید با توجه به نوع مشکل پوستی دستگاه مناسبی انتخاب شود. همچنین از دیگر عوامل مهم در انتخاب دستگاه لیزر، رنگ پوست فرد می باشد. برای نتیجه گیری بهتر از لیزر و جذب بهتر امواج لیزر توسط پوست باید دستگاه مناسب با رنگ پوست شخص انتخاب شود.

 

لیزر پوست

معرفی انواع لیزر های پوستی

لیزر کربن دی اکساید

لیزر کربن دی اکساید، یکی از معروف ترین دستگاه های لیزر است این دستگاه به دلیل قدرت بالا بیشتر برای برداشتن زائده های پوست، خال، زگیل، لایه برداری های عمقی، رفع اسکار و جای زخم مورد استفاده قرار می گیرد.

 لیزر فرکشنال

این دستگاه در واقع به روز شده دستگاه لیزر کربن دی اکساید است. از لیزر فرکشنال برای کوچک کردن منافذ پوست، رفع تیرگی های پوستی، جای جوش و درمان ترک های پوستی استفاده می کنند.

لیزر اربیوم

لیزر اربیوم قادر است لایه نازکی از پوست را بردارد. از این رو این دستگاه در لایه برداری، رفع چین و چروک و جوانسازی و رفع جای جوش سطحی کاربرد دارد.

لیزر ان دی یاگ

درمان واریس، ریمو تاتو، تغییرات رنگ پوست و درمان لک های پوستی توسط لیزر ان دی یاگ انجام می شود. همچنین این دستگاه در رفع موهای زائد نیز کاربرد دارد.

لیزر الکساندرایت

کاربرد این دستگاه در رفع موهای زائد، پاک کردن تاتو و لک های پوستی می باشد.

آیا لیزر درمانی برای همه افراد مناسب است؟

خیر، استفاده از لیزر در افرادی که از بیماری های پوستی مثل پسوریازیس و لوپوس رنج می برند، افراد نوجوان که دارای آکنه دوران بلوغ هستند و افرادی که پوست بسیار تیره دارند توصیه نمی شود.

عوارض لیزر های پوستی

بسیاری از افراد پس از لیزر درمانی دچار، التهاب و تورم پوست، درد، سوزش، خارش و قرمزی پوست می شوند که امری طبیعی است و می توان با روش های چون قرار دادن یخ بر روی پوست و استفاده از کرم های ضد التهاب و ترمیم کننده این مشکلات را رفع نمود.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *