کیوتن Q10 از پیری پوست پیشگیری می کند

کیوتن Q10 از پیری پوست پیشگیری می کند

کیوتن Q10 یا همان یوبی کینون نوعی آنتی …

0 نظر

26 خرداد, 1400

کیوتن Q10 یا همان یوبی کینون نوعی آنتی اکسیدان است که محلول در چربی می باشد. این آنتی اکسیدان به صورت طبیعی در بدن انسان موجود می باشد و وظایف مهمی در بدن ایفا می کند. کیوتن Q10 (کوآنزیمQ10 ) به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از سلول های بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند. علاوه بر این، در تولید انرژی برای سلول های بدن هم نقش بسزایی دارد و سبب افزایش سفتی و مقاومت عضلات می شود. این ماده همانند ویتامین ها برای ادامه ی بقا لازم است و از بدن در برابر اثرات پیری و گذر عمر محافظت می نماید.

تولید کوآنزیم  Q10در افراد جوان بیشتر از افراد مسن است و بیشترین میزان آن در قلب، کلیه ها و کبد می باشد. در صورتی که مقدار این کو آنزیم در پوست کاهش یابد، پوست دچار پیری و فرسودگی می شود، بنابراین برای داشتن پوستی زیبا، شاداب و جوان وجود کیوتن Q10 ضروری است. امروزه بسیاری از محصولات مراقبتی و ضد چروک حاوی کیوتن Q10 می باشند و این ماده به عنوان یک ضد چروک قوی به شمار می رود.

همه چیز در مورد کیوتن Q10

چرا کیوتن Q10 از پیری پوست جلوگیری می کند؟

همان طور که در بالا ذکر شد، کوآنزیم Q10 سبب افزایش مقاومت و استحکام عضلات می شود، پس وجود آن به استحکام پوست کمک می کند و از شل شدگی و افتادگی پوست جلوگیری می نماید. علاوه بر این، به دلیل آنتی اکسیدان بودن آن، از پوست در مقابل رادیکال های آزاد به خصوص رادیکال های آزاد شده از تابش نور خورشید، حفاظت می کند و از آسیب آن ها به پوست جلوگیری می نماید. این کوآنزیم با غیر فعال نمودن رادیکال های آزاد، مانع تخریب کلاژن پوست می شود، در نتیجه از پیری پوست و ایجاد چین و چروک پیشگیری می کند.

از چه روش هایی کیوتن Q10 به پوست می رسد؟

استفاده از محصولات مراقبت از پوست

اغلب کرم ها و سرم های ضد چروک روز و شب حاوی کیوتن Q10 می باشند. در واقع کوآنزیم Q10 از این طریق جذب پوست می شود و از پیری پوست، شل شدگی و چین و چروک جلوگیری می کند.

مصرف مواد غذایی

کیوتن Q10 در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد و می توانید با مصرف این مواد غذایی کوآنزیم Q10 را جذب نمایید. در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • روغن زیتون
  • ذرت
  • کنجد
  • بادام زمینی
  • جعفری
  • کلم بروکلی
  • اسفناج
  • بادام هندی
  • سالمون و قزل آلا

مصرف مکمل های غذایی

امروزه مکمل های غذایی بسیاری در فروشگاه ها موجود می باشد که حاوی کوآنزیم Q10 هستند. شما می توانید با خرید و مصرف این مکمل ها، کیوتن Q10 مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید.

اطلاعات بیشتر در مقاله کوکیوتن CoQ10 چه خواصی دارد؟

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *