همه چیز در مورد قرص ریتالین

همه چیز در مورد قرص ریتالین

قرص ریتالین یک محصول دارویی می باشد که …

0 نظر

25 اسفند, 1399

قرص ریتالین یک محصول دارویی می باشد که به جهت بهبود مشکل بیش فعالی کمبود توجه تولید شده است. این محصول میزان برخی از مواد طبیعی موجود در مغز را تغییر می دهد و از این طریق سبب افزایش میزان توجه و تمرکز می شود و در بهبود مهارت گوش دادن نیز نقش بسزایی دارد. علاوه بر این، قرص ریتالین در درمان اختلال خواب نارکولپسی نیز موثر می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی قرص ریتالین، عوارض و نحوی مصرف آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

روش مصرف قرص ریتالین

ار قرص ریتالین می توانید دو تا سه بار در روز استفاده نمایید و بهتر است 30 تا 45 دقیقه قبل از وعده ی غذایی از این دارو استفاده کنید. البته در افرادی که دچار ناراحتی معده هستند، ممکن است پزشک پیشنهاد دهد، این محصول را همراه با غذا یا پس از صرف غذا استفاده کنند. برای اثر بخشی بهتر قرص ریتالین لازم است این دارو را در زمان مشخص استفاده نمایید.

 

همه چیز در مورد قرص ریتالین

قرص ریتالین چه عوارضی دارد؟

مصرف قرص ریتالین ممکن است در برخی از افراد سبب سرگیجه، تهوع، سر درد، بی اشتهایی و اختلال در خواب شود. در صورتی که این عوارض ادامه پیدا کند و شدت یابد، باید با پزشک خود مشورت نمایید. علاوه بر این، مصرف این دارو در برخی افراد نیز موجب افزایش فشار خون می شود، بنابراین باید به صورت مداوم فشار خون خود را چک نمایید. در زیر به سایر عوارض مصرف قرص ریتالین اشاره شده است.

اگر دچار عوارض زیر شدید، حتما به پزشک مراجعه نمایید:

  • تغییر خلق و خوی (پرخاشگری، استرس، افکار خودکشی و …)
  • زخم های غیر عادی بر روی انگشت ها
  • تپش قلب و ضربان نامنظم
  • اختلال در بینایی و تاری دید
  • سردی و بی حسی انگشتان دست و پا یا تغییر رنگ آن ها

اگر پس از مصرف قرص ریتالین دچار مشکلات زیر شدید، حتما باید تحت درمان قرار بگیرید:

  • تشنج
  • بیهوش شدن
  • نشانه های حمله ی قلبی (درد قفسه ی سینه، تنگی نفس و تعریق غیر عادی)
  • نشانه های سکته ی مغزی (لکنت زبان، ضعف قسمتی از بدن، مشکلات بینایی)

حساسیت به قرص ریتالین موجب چه مشکلاتی می شود؟

قرص ریتالین به ندرت سبب حساسیت می شود. اما در صورتی که این محصول سبب حساسیت شود با علائمی نظیر جوش، اختلال در تنفس، سرگیجه و همچنین خارش و التهاب در گلو، زبان و صورت همراه است. در صورتی که دچار حساسیت دارویی شدید حتما به درمانگاه و بیمارستان مراجعه نمایید.

 

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *