همه چیز در مورد آموکسی سیلین

همه چیز در مورد آموکسی سیلین

آموکسی سیلین نوعی داروی آنتی بیوتیک است که …

0 نظر

25 اسفند, 1399

آموکسی سیلین نوعی داروی آنتی بیوتیک است که برای درمان عفونت های ناشی از باکتری مانند عفونت‌های پوست، گلو، گوش، بینی، معده، ریه‌ها، عفونت‌های دستگاه ادراری و… تجویز و مورد مصرف قرار می گیرد.

نکات مهم در مورد مصرف آموکسی سیلین

یکی از مهم ترین نکات در مورد مصرف آموکسی سیلین، مصرف منظم، سر ساعت مشخص و بر اساس دستور پزشک می باشد. همچنین در طول دوران مصرف حتی اگر احساس بهبودی کامل دارید، هرگز نباید پیش از اتمام دوره مصرف، استفاده از این دارو را متوقف کنید. چرا که این کار ممکن است باعث مقاوم شدن باکتری ها در بدن شود.

مقدار و نحوه مصرف آموکسی سیلین

این دارو به فرم قرص و کپسول و در دوز های مختلف در بازار عرضه شده است. میزان مصرف بستگی به نوع و شدت عفونت و بر اساس تشخیص پزشک می باشد.

عوارض

مصرف آموکسی سیلین ممکن است در برخی از افراد با عوارض جانبی و مشکلاتی همراه باشد. شکم درد، اسهال، استفراغ، عفونت مخمر، تورم صورت، لب‌ها یا زبان، درد قفسه سینه، تنفس دشوار، خارش خفیف، قرمزی چشم و زردی پوست از جمله این عوارض هستند که در صورت مواجه شدن با این مشکلات، مصرف دارو را قطع نموده و حتما به پزشک مراجعه کنید.

همه چیز در مورد آموکسی سیلین

تداخلات دارویی

مصرف همزمان آموکسی سیلین با برخی از دارو ها ممکن است سبب اختلال در عملکرد دارو باشد، لذا مصرف این دارو با برخی از دارو ها توصیه نمی شود.

از شناخته ترین دارو ها  می توان به آلوپورینول (لوپورین، زیلوپیم)، پروبنچهید (به نیمید)، کلرامفنیکول، سولفونامید ها، ماکرولیدها و تتراسایکلین اشاره نمود.

همچنین بهتر است در هنگام مصرف آموکسی سلین از مصرف داروهای کنترل قاعدگی و ضد بارداری بپرهیزید.

 

موارد منع مصرف

  • مصرف آموکسی سیلین در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود چرا که ممکن است منجر به واکنش آلرژیک روی نوزاد گردد.
  • نوشیدن الکل در هنگام مصرف این دارو ناراحتی و مشکلات معده را افزایش می دهد.
  • همچنین باید بدانید که اگر به دیابت مبتلا هستید و برای اطلاع از قند خون خود، آزمایش ادرار انجام می دهید، مصرف آموکسی سیلین ممکن است در نتیجه برخی از آزمایشات ادرار شما تأثیر بگذارد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *