مکمل غذایی با نام نورواید Neuroaid

مکمل غذایی با نام نورواید Neuroaid

معرفی مکمل غذایی نورواید Neuroaid نورواید ( MLC …

0 نظر

29 مهر, 1400

معرفی مکمل غذایی نورواید Neuroaid

نورواید ( MLC 901) مکمل غذایی است که مصرف آن به بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند، توصیه می شود و به دلیل داشتن نه جزء فعال، به ترمیم سریع عملکرد حسی، شناختی و حرکتی کمک می کند. معمولا مصرف نورواید همراه با مصرف سایر داروها تجویز می شود.

مصرف نورواید به عنوان یک منبع اضافی و تکمیلی از فلاونوئیدها، تانن ها و اسیدهای هیدروکسی سیلیک برای عادی سازی حالت عملکرد سیستم مرکزی عصبی و تقویت کلی بدن نیز توصیه می گردد. مواد فعال بیولوژیکی که بخشی از اجزای گیاهی نورواید ( MLC 901) هستند، از طریق بازسازی عصب، به محافظت از نور و جلوگیری از مرگ عصبی در شرایط ایسکمیک سیستم عصبی مرکزی (به عنوان مثال سکته مغزی ایسکمیک) و آسیب مغزی ناشی از اصابت ضربه، می پردازد. علاوه بر آن مصرف نورواید ( MLC 901) تاثیر مثبتی بر تحریک نوروژنز، انعطاف پذیری عصبی و افزیش تعداد سلول های عصبی می گذارد. مصرف دوره ای  احتمال استقلال عملکرد مغز پس از سکته مغزی را افزایش می دهد. به همین ترتیب احتمال بهبود عصبی ناشی از آسیب مغزی نیز زیاد می شود.

اشکال نورواید

این مکمل به شکل کپسول عرضه می گردد.

موارد مصرف نورواید

مصرف مکمل غذایی نورواید ( MLC 901) در ریکاوری بعد از سکته مغزی، توصیه شده است.

میزان مصرف

مصرف دارو باید با اجازه پزشک باشد. دوره مصرفی توصیه شده ( MLC 901) سه ماه است. ولی در صورتی که فرد متقاضی استفاده زمانی بیشتر از نورواید باشد، باید با پزشکش مشورت نماید.

نورواید

موارد احتیاطی

معمولا نورواید را همراه با آب مصرف می کنند. اما  افرادی که مشکل بلع دارند می توانند کپسول های را باز کرده، محتوای آن را در آب رقیق کرده و سپس مصرف نمایند. همچنین می توان محتوای رقیق شده را از طریق لوله معده مصرف نمود.

عوارض جانبی

در یک حالت کلی، عوارض احتمالی شایع گزارش شده ناشی از مصرف نورواید ( MLC 901) در اغلب موارد خفیف و گذرا می باشد. عوارض احتمالی مذکور عبارت است از: خشکی دهان، حالت تهوع، استفراغ، ناراحتی شکمی، اسهال، سردرد.

در بسیاری از موارد، عارضه جانبی با کاهش دوز مصرفی، پس از یک هفته بر طرف می شود و پس از رفع علائم، با مصرف دوباره دوز معمول، به طور کامل از بین می رود.

تداخل دارویی

در رابطه با تداخل دارویی، اطلاعات کافی در اختیار نیست.

منع مصرف

علیرغم تمامی محسنات ذکر شده، مصرف این دارو برای کودکان و خانم های باردار مناسب نمی باشد.

شرایط نگهداری

این دارو باید در دمای زیر 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود. البته به دور از دسترس کودکان.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *