معرفی مهم ترین ترکیبات موجود در مولتی ویتامین های مینرال ایرانی

معرفی مهم ترین ترکیبات موجود در مولتی ویتامین های مینرال ایرانی

بدن برای انجام واکنش های مهم زیستی خود …

0 نظر

25 اسفند, 1399

بدن برای انجام واکنش های مهم زیستی خود به ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی نیاز دارد. برای تامین این ویتامین ها و مواد معدنی باید از تمام گروه های مواد غذایی استفاده کنیم اما بهترین راه برای اطمینان خاطر از رسیدن تمام ریز مغذی ها به بدن انسان استفاده از مکمل های حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است. یکی از معروف ترین مکمل ها در این زمینه مولتی ویتامین مینرال است. مولتی ویتامین مینرال نوعی مکمل است که حاوی تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است. این نوع مولتی ویتامین ها به خصوص برای افرادی که رژیم غذایی درستی ندارند و خانم های باردار و شیرده بسیار مناسب است و فرد می تواند پس از مشورت با پزشک از آن ها استفاده نماید. در ادامه به بررسی ترکیبات مولتی ویتامین های مینرال ایرانی می پردازیم.

 ترکیبات موجود در مولتی ویتامین های مینرال ایرانی

ویتامین D

یکی از مهم ترین ویتامین هاست که با ایجاد تعادل بین میزان فسفر و کلسیم به رشد و استحکام دندان ها و استخوان ها کمک کرده و از پوکی استخوان پیشگیری می کند.

ویتامین های گروه B

این دسته از ویتامین ها باعث تولید انرژی در بدن می شوند. دسته ای از ویتامین های گروه B به عملکرد طبیعی سلول های عصبی و ترمیم آن ها کمک می کنند و دسته ای دیگر از کم خونی پیشگیری می نمایند. این ویتامین ها برای عملکرد طبیعی سلول ها لازم هستند و کمبود آن ها باعث بروز افسردگی، کاهش اشتها و ضعف عضلانی می گردد.

ویتامین E

دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است و از سرطان و بیماری های قلبی پیشگیری می کند. این ویتامین که محلول در چربی است باعث سلامت پوست و مو می شود و به عملکرد طبیعی دستگاه تولید مثل و باروری کمک می کند.

ویتامین C

این ویتامین نیز با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و باعث پیشگیری از عفونت و کاهش دوره سرماخوردگی می شود.

ویتامین A

یک ویتامین عالی برای رشد و تکامل است و وجود آن برای سلامت استخوان ها، حفظ سلامت پوست و تقویت بینایی لازم است. کمبود این ویتامین باعث بروز سردرد، مشکلات بینایی، خشکی پوست، شب کوری و ضعف سیستم ایمنی در برابر عفونت ها می شود.

ویتامین K

با کمک به انتقال کلسیم از پوکی استخوان پیشگیری می کند. همچنین به انعقاد خون در هنگام خونریزی و جراحت نیز کمک می کند.

 

معرفی مهم ترین ترکیبات موجود در مولتی ویتامین های مینرال ایرانی

کلسیم

باعث سلامت دندان ها و استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان می شود. این ماده معدنی مهم به عملکرد صحیح سیستم عصبی و انقباض عضلات نیز کمک می کند.

منیزیم

از مواد معدنی مهم است که باعث استحکام استخوان ها و تنظیم فشار خون و قند خون می شود.

پتاسیم

باعث ایجاد تعادل در سطح مایعات درون بدن شده و به عملکرد صحیح سیستم عصبی کمک می کند.

آهن

یکی از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است که کمبود آن باعث خستگی، رنگ پریدگی، کسالت و ریزش مو می شود. وجود این ماده برای پیشگیری از کم خونی ضروری است.

سدیم

باعث تنظیم فشار خون شده و با کمک کلرید باعث تنظیم مایعات خارج سلولی می شود.

فسفر

باعث رشد و استحکام استخوان ها و عملکرد طبیعی سلول ها می شود.

روی

باعث رشد بهتر کودکان و نوجوانان، ترمیم سریع تر زخم ها، تقویت باروری، حفظ سلامت پوست و مو و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها می شود.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *